Podrobný popis trasy

km místo ilustr. foto
0 km

konečná autobusu Poliklinika Mazurská

Začátkem trasy je konečná městských autobusů Poliklinika Mazurská. Další cesta vede stále rovně, až na konec ul. Mazurské. Zde přejděte ul. U Pentlovky a obejděte protější panelový dům. Zde vstoupíte na ul. Na Farkách.

0,5 km

ul. Na Farkách

Zde je vhodné udělat odbočku vpravo a za panelové domy, kde se nachází Archeopark Na Farkách. K symbolické bráně z dřevěných kůlů na plošinu vede panelová cesta , která odbočuje z ulice Na Farkách. Od hrany mýtiny je Bohnická vyhlídka, odkud je velice pěkný výhled. Celá odbočka, tam i zpět je dlouhá asi 1 km. Od archeoparku pokračujte zpět po chodníku, po levé straně budete mít panelové domy.

0,9 km

odbočka z ul. N a Farkách

Pokračujte přímo, stále klidnou ulicí Na Farkách, která se klikatí a posléze odbočuje kolmo vpravo. Za touto pravoúhlou zatáčkou vede ulice Na Farkách rovně takřka souběžně s ul. Pomořanskou, ale vy odbočte kolmo vpravo, zde vede mezi zahradami mírně klesající cesta, která končí před sadem.

1,1 km

menhiry

Před vámi se tyčí tři mohutné menhiry. Další cesta vede vlevo do lesa a skrz něj se dostanete na širší cestu, která ústí na uzavřenou ul. K Bohnicícm, která vede souběžně nad hlavní ul. K Pazderkám. Zde odbočte vlevo do mírného kopce, na konci se pokračujte po pěšince okolo usedlosti Pazderka, kterou budete mít po pravé straně.

1,5 km

usedlost Pazderka

Po pěšince obejděte opravenou usedlost Pazderka a kolmo přejděte ul. K Pazderkám do jednosměrné ul. Na  Pazderce, která vám poskytne více klidu v další cestě. Po pravé straně můžete sestoupit k PP Salabka. Chodník vás pohodlně dovede k vstupu do lesa po pravé straně, zde se napojíte na naučnou stezku.

1,8 km

do lesa

Vstupujete po asfaltové cestě do lesa, kde prochází řada cest a naučná stezka přírodním areálem Botanické zahrady. Další pokračování cesty je na vás, ale jistě využijte procházku a poučení, které vám naučná stezka nabízí. Pokud chcete pokračovat dále co nejkratší cestou, sledujte značky k parkovišti.

2,0 km

parkoviště

Vstup do parkoviště, kterým lze pohodně projít. Na začátku plochy je severní vstup do Botanické zahrady. Nadále sledujte značku naučné stezky, která vás dovede až na konec oplocení parkoviště.

2,4 km

rozcestí za parkovištěm

Konec oplocení parkoviště a rozcestí. Naučná stezka sestupuje vpravo do údolí, vy pokračujte přímo lesem podél rušnější ul. K Pazderkám. Po pravé straně je PP Havránka, ke které směřuje naučná stezka. Jak přímá cesta, tak i naučná stezka se spojí před Velkou skálou. Zanedlouho se setkáte se začátkem cyklostezky, po které vede  cyklotrasa A273, zde odbočte vpravo do lesa.

2,8 km

Velká skála

Konec lesa, došli jste na okraj rozsáhlé louky. Po levé straně je lesík, který skrývá PP Velká skála, přes hřeben vede pěšinka, případně jej můžete obejít po jeho pravé straně po louce. Pod skálou vlevo vede zelená turistická značka. Z vrcholku skaliska je dlší pozoruhodný výhled na Prahu.

2,9 km

konec Velké skály

Na konci hřebenu Velké skály sejděte dolů přes celou louku k rodinným domkům a tím u k ulici Pod Havránkou.

3,4 km

ulice Pod Havránkou

V ulici Pod havránkou pokračujte vlevo po klidné asfaltové komunikaci, která vás provede zapomenutou starou třešňovkou a zahrádkářskými koloniemi dovede do ulice K Sadu.

3,9 km

ulice K Sadu

Ulice Pod Havránkou ústí na ul. K Sadu, zde odbočte vpravo, po levé straně budete mít tenisové kurty a zanedlouho dojdete do ulice Písečné.

4,4 km

Na Šutce

Ul. Písečná se záhy změní na ulici Na Šutce. To již jdete městskou, ale klidnou zástavbou až na konec trasy.

5,05 km

ul. U  Dětského domova

Z ulice Na Šutce odbočte vpravo do uličky U Dětského domova, která vás dovede na Kobyliské náměstí.

5,2 km

Salesiánské centrum

Po pravé ruce budete mít Salesiánskému centru.

5,4 km

konec trasy

Na opačné straně Kobyliského náměstí jsou vstupy do stanice metra Kobylisy na lince C.