Podrobný popis trasy

km  Místo  Zajímavosti
 0 km

konečná stanice trasy B Černý Most

Od stanice metra Černý Most se vydejte na jih ulicí Bryksovou, která obloukem obchází sídliště Černý Most. Po levé straně budete mít komerční objekty. Po ul. Bryksově můžete buď po chodníku podél panelových domů nebo na opačné straně, kde je parková úprava.

Černý Most

alternativní zahájení trasy:

Alternativně můžete využít autobus č. 224 a ze zast. Černý Most se svézt dvě stanice na zast. Bryksova, kde se napojíte na hlavní trasu u ulice Vybíralovy.

Další alternativou a také zkrácením trasy je její zahájení od vlakové zastávky Dolní Počernice. Ze zastávky budete pokračovat ulicí Novozámeckou a dále pak vpravo podél Hostavického potoka směrem k suchému poldru Čihadla, kde se napojíte na hlavní trasu. Při této variantě zahájení tedy minete park U Čeňku, rybník Martiňák a PR V Pískovně, ke kterým se můžete vrátit od informační tabule k poldru Čihadla.

1,5 km

Plechárna

Z ul. Bryksovy odbočte vlevo směrem k volnočasovému a sportovnímu centru Plechárna. Zde se setkáte s cyklotrasou A44, po které můžete pokračovat dále až rybníku Martinák (Čeněk). Příjemnější cesta pro pěší vede rovně přes kruhový objezd pro cyklisty.

1,7 km

park U Čeňku

Těsně za kruhovým objezdem po levé straně začíná park U Čeňku, který je především věnován inline bruslařům, kteří zde mají svoji dráhu. Proto je sem vjezd na kole zakázán, rovněž je sem zakázán vstup se psy.

2,4 km

rybník Martiňák (Čeněk)

Park sousedí s rybníkem Martiňák (někdy je nazýván Čeněk). Pokračujte po jeho hrázi a za ní odbočte vpravo k zahrádkářské osadě, kterou zprava obejdete.

Po pravé straně budete mít revitalizovaný Svépravický potok.

rybník Čeněk
3,0 km

rozcestí

Na konci osady je malé prostranství, kde se otáčí automobily a informační tabule naučné stezky. Zde můžete udělat odbočku k přírodní rezervaci V Pískovně, kterou naleznete asi 200 po levé straně. Samotná trasa pokračuje přímo, za informační tabulí po cestě mezi šípkovými keři. To již vstupujete na pozoruhodné území suchého poldru Čihadla, kterým asi v délce jeden km budete procházet.

přírodní rezervace V Pískovně
3,7 km

první můstek

Pěšinka vás dovede k prvnímu můstku přes Rokytku a asi po 200 metrech k můstku druhému. Po levé straně je informační tabule k poldru Čihadla, uprostřed kterého se nyní nacházíte. Pokud byste šli stále vlevo, dojdete do Hostavic, do ulice Farské, kde rostou památné duby. Vaše cesta směřuje od druhé lávky vpravo k lesu, kam dojdete po povalovém chodníčku, cestou přejdete Svépravický potok. U lesa najdete pohodlnou a širokou cestu, po které se dáte vlevo směrem ke hrázi poldru. Alternativní trasa vás povede od informační tabule podél Hostavického potoka a řady tůněk až k hrázi poldru.

4,0 km

Odbočka k rozhledně Doubravka

Pokud se dáte u lesa doprava, můžete dojít k nové rozhledně Doubravka. Po cca 200 m odbočíte vlevo nahoru lesní cestou a po cca 150 m se dáte opět vlevo po vrcholové cestě. Po cca 250 m uvidíte po vaší pravé ruce rozhlednu.
Zpět na hlavní trasu se dostanete jednou z příkrých cest dolů lesem (můžete se vrátit stejnou cestou, jakou jste se dostali k rozhledně, nebo se vrátit dolů lesem cestou blíže k hrázi poldru), budete opět na cestě vedoucí po okraji lesa směrem k hrázi poldru.

4,6 km

hráz poldru

Cesta vás dovede k sypané hrázi poldru Čihadla, uprostřed které je informační tabule. Můžete přejít hráz na opačnou stranu a pokračovat vpravo po ul. Hodějovské. Rovněž můžete pokračovat v původním směru až k mostu přes Rokytku, zde se setkáte s cyklotrasou A25. Přejděte na druhý břeh a pokračujte vpravo ulicí Hodějovskou až na její konec.

5,1 km

ul. Broumarská

Přejděte na druhou stranu ul. Broumarskou, ale ještě než budete pokračovat dále, můžete udělat odbočku vlevo k nedalekému kostelíku sv. Bartoloměje. Další cesta vede vpravo po ul. Broumarské.

5,5 km

Kyjský rybník

Z ul. Broumarské odbočte vlevo na hráz, která odděluje Kyjský rybník a sousední sedimentážní nádrž.

Doubravka XIV

5,7 km

ul. Tálinská

Hráz končí u ul. Tálinské, kterou pokračujte vlevo k první odbočce vpravo, je vzdálená od konce hráze asi 200 metrů. Budete stoupat slepou uličkou, která vás dovede k zatáčce ulice Černičné. Zde zabočíte do lesa jednou z pěšinek po vaší levé ruce, která Vás dále povede lesem takřka po vrstevnici, souběžně s ul. Nedvědickou (ta bude pak po vaší pravé ruce).

6,6 km

dětské hřiště

Příjemnou cestou po hřebenu lesu Aloisov dojdete k dětskému hřišti, odkud je pěkný výhled na Kyjský rybník. Cesta vede stále po hřebeni, na jehož konci sejdete prudčeji ke komunikaci Oborské.

les Aloisov
7,2 km

ul. Oborská

Další vaše cesta již vede opět po asfaltu, a to vpravo po ul. Oborské, následně vlevo do ul Hostavické a vpravo do ul. Hloubětínské. K orientaci můžete využít značení cyklotrasy A26. Minete po levici sportoviště a za ním je již vidět zámeček a věž kostela.

7,9 km

zámeček

Vlevo před zámečkem v Hloubětíně je nenápadná ulička U Slavoje, kterou zakončuje schodiště. Jedná se o odbočku pod přírodní památku Pražský zlom.  Trasa vede dále okolo zámečku a kostela sv. Jiří.

zámeček v Hloubětíně

Přírodní památka Pražský zlom

kostel sv. Jiří

alternativní zakončení trasy:

Od přírodní památky Pražský zlom můžete pokračovat dále po cestě podél ulice Průmyslové až k ulici Poděbradské a zde se svézt tramají nebo autobusem (ze zast. Kbelská) např. ke stanici metra Hloubětín, nebo můžete podejít ul. Průmyslovou a dojít k tramvajové zastávce Starý Hloubětín a odtud pokračovat dále tramvají.

8,2 km

ul. Poděbradská

Ulice Hloubětínská končí kolmo u ulice Poděbradské. Nyní již jen zbývá odbočit vpravo a podél Poděbradské ulice dojít ke stanici metra Hloubětín, případně můžete využít tramvajové nebo autobusové linky (zsst. Kbelská po levé straně a zast. Hloubětín u stanice metra Hloubětín).