Metrem za muflony a zříceninou hradu

Průběh trasy

metro Chodov – Horní Kunratice – Dolnomlýnský rybník – podél Kunratického potoku – Roztyly - Chodov

Popis trasy

Že je možné metrem dojet k velkému lesu, kde žije stádo muflonů a kde je uprostřed romantická zřícenina královského hradu, to by čekal málokdo. Kdo neví, musí se přesvědčit, nejlépe tak, že si Krčský les, jinak též Krčák, projede na kole.

Začátek tohoto jinak ryze přírodního výletu je u rušného obchodního centra Chodov, od kterého se vydejte po cyklotrase (CT) A22. Velmi rychle dojedete na okraj Michelského a Kunratického lesa. Lesnímu celku se lidově říká Krčák. Za přechodem u mohutného památného dubu odbočte vpravo po modré značce a CT A22, dojedete tak k rozcestí u Velkého altánu, kde je dětské hřiště, veřejné ohniště a malé občerstvení.

Dále pokračujte po zelené značce. Projedete okolo vyhlídky a přístřešku s dalším ohništěm.

Příjemná cesta lesem vás obloukem přivede zpět k modré značce, po které pokračujte vpravo ke zřícenině Nového Hrádku, který nechal postavit král Václav IV., jenž zde roku 1419 zemřel.

Od zříceniny se vraťte po modré zpět k ul. Na Lhotech, tou projeďte k ul. K Verneráku a po ní vpravo dolů. Na konci sjezdu odbočte vpravo po zelené a CT A213.

Následně budete sledovat Kunratický potok, jehož okolí je chráněno jako přírodní památka. Postupně minete zookoutek a dvě výletní restaurace se zahrádkami. Potok opustíte u rybníku Labuť, na jeho opačném konci je stejnojmenná restaurace.

Před vámi je pozvolné stoupání k metru Roztyly, kde můžete výlet ukončit. Pokud chcete pokračovat až na Chodov, můžete k tomu využít modrou značku, případně projet sídlištěm Horní Roztyly společně se značenou trasou pro vozíčkáře.

Start a cíl výletu

• stanice metra C Chodov
  • alternativní zakončení u metra Roztyly

Charakter trasy

• výlet lesem a podél potoku, povrch převážně nezpevněný, ale kvalitní