Další koncert Pražské komorní filharmonie nabídne okouzlující soprán i uhrančivý šarm pěvecké hvězdy Adriany Kučerové
Čistota a síla hlasu, bezprostřednost, grácie, ale i komediální talent jsou hlavní přednosti jedné z nejúspěšnějších slovenských sopranistek současnosti Adriany Kučerové, jimiž omamuje publikum při svých koncertech. Ve Dvořákově síni Rudolfina v úterý 12. března.
- 4 minuty čtení
Čistota a síla hlasu, bezprostřednost, grácie, ale i komediální talent jsou hlavní přednosti jedné z nejúspěšnějších slovenských sopranistek současnosti Adriany Kučerové, jimiž omamuje publikum při svých koncertech. Proto není divu, že si během své krátké pěvecké kariéry vybudovala skvělé renomé i v zahraničí. Na pěvecké i osobnostní vnady oslnivé divy vsadil i jeden z nejprestižnějších orchestrů u nás, Pražská komorní filharmonie, která ji doprovodí při koncertě ve Dvořákově síni Rudolfina v úterý 12. března. Adriana Kučerová si tak po boku PKF zazpívá již podruhé v historii, tentokrát pod vedením jejího šéfdirigenta Jakuba Hrůši, s nímž se setká na jednom pódiu vůbec poprvé.
Půvabná sopranistka oslní při přednesu árií z oratoria Mesiáš Georga Friedricha Händela a v dílech Exsultate jubilate nebo Bella mia fiamma adio! Wolfganga Amadea Mozarta. Program večera doplní Händelova předehra k oratoriu Mesiáš, Symfonie č. 6 D dur a Symfonie č. 8 G dur Josepha Haydna a předehra k Mozartově opeře Il re pastore v podání hráčů Pražské komorní filharmonie, kteří svým plným nasazením a sehranými výkony umocní umělecký zážitek z koncertu.
Poslední volné vstupenky je možné zakoupit v kanceláři Pražské komorní filharmonie, Husova 7, Praha 1 nebo hodinu před koncertem v pokladně Rudolfina. Rezervace jsou možné telefonicky na čísle 224 267 644, e-mailem na vstupenky@pkf.cz nebo prostřednictvím webových stránek www.pkf.cz. Více informací je k dispozici na webu nebo na Facebooku. Ukázku přednesu árie Noriny z opery Don Pasquale v podání Adriany Kučerové je možné si poslechnout zde: http://www.youtube.com/watch?v=rRLVC6hdKmw.
„Snažím se zprostředkovat lidem hudbu nejlépe, jak umím, a jak si snad autor představoval. Snažím se mít z hudby, kterou právě zpívám, požitek a radost, což se podle mě přenáší i na diváka. Když jsem na jevišti šťastná a spokojená, může být šťastný i posluchač. Jakmile bych v tu chvíli cítila nějaký neklid, obavu nebo řešila technické problémy, ten člověk na druhé straně to pocítí a radost z hudby se nedostaví,“ prozrazuje, jak si získává srdce publika, Adriana Kučerová.
S Pražskou komorní filharmonií už měla tu čest účinkovat, a to hned po ukončení studií v roce 2006 v rámci Bratislavských hudebních slavností pod taktovkou zakladatele PKF Jiřího Bělohlávka. „Byl to pro mě velký zážitek! Koncert dopadl výborně, a právě proto se na naše společné vystoupení velmi těším a je mi velkou ctí opět vystoupit s tímto mimořádně kvalitním orchestrem,“ doplňuje Kučerová, která se rovněž nemůže dočkat první spolupráce s Jakubem Hrůšou, s nímž se již opakovaně setkala na britském festivalu Glyndebourne a jehož práce a talentu si velmi cení.
Její cesta k postavení jedné z nejvýraznějších sopranistek slovenské operní scény nebyla nijak přímočará. Jak už tomu u vážné hudby bývá, umělci se věnují rozvíjení svého talentu často již od raného dětství, Adriana Kučerová je však výjimkou. Nejprve studovala Vysokou školu pedagogickou, až v posledním ročníku zaklepala na dveře pěvecké třídy na ZUŠ v Banské Bystrici, což bylo významným mezníkem její budoucí pěvecké kariéry. Zanedlouho již navštěvovala konzervatoř v Bratislavě a po dvou letech studovala vokální zpěv na Vysoké škole múzických umění. Následně absolvovala na Národní konzervatoři v Lyonu.
Za mimořádný umělecký výkon jí byla dvakrát udělena Cena literárního fondu, je držitelkou Ceny Tatrabanky a Křišťálového křídla za oblast hudby a Ceny ministra kultury SR. Od roku 2004 působila v Opeře Slovenského Národního divadla, od roku 2005 jako sólistka. Na kontě má též řadu ocenění z prestižních mezinárodních soutěží, z nichž k nejvýznamnějším patří prvenství v Mezinárodní pěvecké soutěži Hanse Gabora Belvedere ve Vídni v roce 2005. Krátce po tomto úspěchu následovala pozvání na slavná podia - v milánské La Scalle účinkovala v roce 2006 v opeře Dido a Aeneas (později, v roce 2009, zde ztvárnila postavu Mercedes v Bizetově Carmen), v mnichovské Státní bavorské opeře zářila ve Wertherovi a její postavení na operní scéně se stále upevňovalo.
Pravidelně vystupuje v Miláně, Berlíně, Mnichově nebo ve Vídni a za svoji prozatím poměrně krátkou, ale intenzivní kariéru již stihla pracovat s opravdovými veličinami ze světa klasické hudby. S dirigentem Nikolausem Harnoncourtem nastudovala Život prostopášníka od Igora Stravinského v Theater an der Wien (2008), pod vedením Daniela Barenboima excelovala v Beethovenově Fideliovi, setkala se na pódiu i s Jiřím Bělohlávkem, Gustavo Dudamelem, Kentem Naganem a dalšími.
Neobvyklým až odvážným směrem se vydala v roce 2009 se skladatelem Oskarem Rószou, stvořitelem projektu Under my spell, jemuž propůjčila nejen svůj operní soprán, ale také polohu elektropopu, jakým se často prezentuje například Björk.
Kromě úterního koncertu publikum v letošním roce ještě okouzlí vystoupením v Händelových operách Alessandro a Orlando, v Berlíně ji čeká Život prostopášníka nebo v Mnichově ztvární Nanettu ve Falstaffovi.
Program
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL
Mesiáš, předehra k oratoriu
Rejoice, árie z oratoria Mesiáš
I know that my Redeemer liveth, árie z oratoria Mesiáš
JOSEPH HAYDN
Symfonie č. 6 D dur, "Ráno", Hob. I: 6
Symfonie č. 8 G dur "Večer", Hob. I: 8
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Exsultate jubilate, moteto pro soprán a orchestr
Il re pastore, předehra k opeře, KV 208
Bella mia fiamma, adio!, KV 528
dirigent – Jakub Hrůša
sólistka – Adriana Kučerová (soprán)