Radní Ropková představila plnění memoranda o podpoře inovativních projektů ve vzdělávání a osm konkrétních projektů pro pražské školství
V prostorách Kongresového centra Praha, kde se v těchto dnech koná 22. ročník tradiční přehlídky pražského školství Schola Pragensis, představila radní pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková plnění memoranda o digitálním vzdělávání mezi ministerstvem školství, hlavním městem a Czech ICT Alliance, jež bylo uzavřeno v srpnu tohoto roku. Současně společně se zástupci firem představila osm konkrétních projektů zaměřených na implementaci inteligentních technologií do vzdělávání.
- 3 minuty čtení
V souvislosti s konáním 22. ročníku tradiční přehlídky pražského školství a nabízených oborů vzdělávání představila radní hlavního města pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková v Kongresovém centru Praha dosavadní plnění memoranda o digitálním vzdělávání, které podepsala v srpnu se zástupci ministerstva školství a firem sdružených v Czech ICT Alliance. „Podepsané memorandum symbolizuje společný zájem signatářů o spolupráci při podpoře inovativních projektů v oblasti vzdělávání zaměřených na využití digitálních technologií ve vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti,“ uvedla radní Ropková a připomněla: „Při podpisu memoranda jsme se zavázali společně s firmami v roli zkušených mentorů identifikovat inovativní služby a produkty pro pražské školy.“ Tyto inovativní služby a produkty pro pražské školy, které budou nabízeny školám k pilotnímu bezplatnému ověřování, následně radní Ropková společně se zástupci firem inkubovaných v Prague Startup Centre představila. Jedná se celkem o osm projektů. „Tyto projekty mají za cíl ukázat cestu, kterou bychom se v pražském vzdělávání mohli vydat a využít pro naše žáky a studenty naplno potenciál digitálního věku,“ uvedla radní.
Prvním z představených projektů byla cloudová platforma společnosti Glogster pro multimediální prezentaci a interaktivní výuku, která bude zacílena na základní a střední školy v metropoli. Naopak na všechny druhy škol, a to včetně škol mateřských a vysokých, je určen software a pomůcka pro učitele TOGlic, jež vznikl na základě praktických zkušeností ze skutečných vyučovacích hodin. Tato pomůcka rozvíjí pomocí patnácti zajímavých výukových aktivit vzájemnou komunikaci a fyzickou spolupráci mezi žáky a využívá při tom libovolný hardware, který je ve třídě k dispozici. Na využití inovací ve výuce je určena i mobilní aplikace GeoFun, jež využívá geolokační a e-learningové hry na základních a středních školách.
Dalším představeným projektem bylaaplikace Corinth, jež využívá nejmodernější technologie v podobě interaktivního trojrozměrného prostoru a rozšířené reality s cílem představit často velmi obtížně pochopitelnou látku v oblasti přírodních věd. Aplikace, určená pro základní a střední školy, má za cíl přispět k hlubšímu a rychlejšímu pochopení náročného učiva. Na podobném principu funguje i projekt pro střední školy Techambition, který za pomoci online vizuálních úkolů napomůže rozvinout debatu mezi studenty o matematice a využít tak jednu z nejmodernějších forem interaktivní výuky. Aplikace v reálném čas provádí pokročilou analýzu dat a vyučující tak díky ní dostává automatická doporučení, o čem nechat studenty diskutovat a na co se jich ptát. Na výuku zejména ekonomických předmětů, jako je podniková ekonomika, marketing či finance, je určena simulační hra Unisim, díky které studenti středních škol pochopí teoretické pojmy a dokáží si propojit znalosti z jednotlivých předmětů. Simulace rozvíjí jejich koncepční, analytické i strategické myšlení.
Pro žáky základních škol je určenaonline aplikace Včelka v podobě učebního nástroje nové generace určeného na zlepšení úrovně čtení a pomoci při obtížích se čtením, a to včetně dyslexie. Aplikace využívá osvědčená cvičení z poradenské praxe a na základě aktuálních dovedností uživatele vytváří individuální cvičební sady, jež se plně přizpůsobují jeho vzdělávacím potřebám. Podobné zaměření má i projekt Rozečtise, který během dvaceti hodin naučí uživatele zvládat čtení textu dvojnásobně rychleji. To ulehčí zejména žákům třetích a čtvrtých ročníků středních škol učební postupy a přispěje k rychlejšímu zvládnutí učiva. Projekt je samozřejmě sekundárně využitelný i pro jiné skupiny uživatelů.