Podrobný popis trasy

km Místo Zajímavosti
0 km

zastávka Školní v Dolních Břežanech

Začátek této trasy se nachází mimo území hlavního města, ale stačí dojít na okraj zástavby a jste již v Praze. Dolní Břežany se opravdu nachází těsně na jižním okraji metropole a spojení sem zajišťuje několik autobusů systému PID, například: 331, 333, 341. Vystoupit můžete v centru Břežan, zastávka se jmenuje Dolní Břežany, škola. Pokud popojdete dále po ulici Pražské ke kruhové křižovatce, přímo naproti vám bude první zajímavost na trase, kterou je Břežanský zámek.
Vlastní trasa začíná chůzí mírně do kopce po ulici Dělnické, tedy směrem na Prahu.

Břežanský zámek
0,7 km

ulice Ke Kapličce

Z Dělnické odbočte vlevo do ulice Ke Kapličce, která vede podél vilové zástavby a končí v polích u rozcestí a odpočívadla.

1,8 km

rozcestí v polích

U odpočívadla a infotabule o cyklostezkách odbočce vpravo a pokračujte po malé pěšince vyšlapané v poli, která vede souběžně se zarostlou mezí, zřejmě původní cestou. Právě tudy vede cyklotrasa A204 a v tomto místě vstupujete na území hl. m. Prahy.

2,9 km

ekodukt

Došli jste nad rušný Pražský okruh, který překonáte pomocí tzv. ekoduktu, což je odlišný druh mostu, který zajišťuje propojení životních prostředí na obou stranách dálnice. Přechází tudy nejen lidé, ale i migrují zvířata.

Hned na druhé straně je PP Cholupická bažantnice, podél které dojděte po staré asfaltové cestě na její severní okraj, kde odbočte vpravo a pokračujte opět po okraji lesa až na jeho konec.

PP Cholupická bažantnice
3,9 km

hřbitov

Jakmile vyjdete z lesa, malá pěšinka vás dovede k protějšímu hřbitovu a k ulici Podchyšské, po které odbočte vlevo a asi po 100 vpravo do ulice U Vrtilky, která vás dovede do Písnice.

5,2 km

Písnice

Ulice U Vrtilky vás dovede křižovatku s pěkným a originálním rozcestníkem U Remízku. Zde odbočte vlevo do ulice Zátoňské, kudy vede i cyklotrasa číslo: A42. Pokud budete sledovat značení A42, dojdete k rybníčku po pravé straně a dalšímu rozcestníku. Odbočte vpravo do ul. Putimské a hned vlevo do Hoštické. Stále půjdete po CT: A42.

6,4 km

konec Hoštické

Ulice Hoštická odbočuje vpravo, vy pokračujte rovně po pěšince společně s A42 směrem k panelovým domům sídliště Libuš.
Sídlištěm musíte projít například ulicí Na Okruhu, nebo skrz zástavbu okolo obchodu a restaurace. Musíte se dostat k ulici Libušské, kde jezdí autobusové spoje (zastávka Sídliště Písnice).

6,9 km

ulice V Lužích

Na hlavní Libušské odbočte vlevo a přejděte ji na opačnou stranu. Po vaší pravé straně bude legendární areál tržiště Sapa. Právě v tomto místě odbočuje mírně vpravo klidná ulice V Lužích, kudy pokračujte dále. Cesta se stáčí vpravo mezi komerční areály, kde končí, ale jen pro auta, cyklisté a pěší mohou pokračovat dále skrz ocelové sloupky a dále po pěšince vlevo.

7,8 km

ulice U Rakovky

Za pěšinkou začíná ulice U Rakovky, která vede vpravo mírně do kopce a stále rovně k rušné Vídeňské. Zde odbočte vpravo k přechodu, přes něj a rovně do ulice K Betáni.

8,8 km

zámecký park

Uprostřed ulice K Betáni dojdete ke zdi, dětskému hřišti a bráně do zámeckého parku zámku Kunratice.
Pokud půjdete ulicí K Betáni stále rovně, až na její konec, kde se mírně klikatí, dojdete k bývalé bažantnici, kterou vedou dvě diagonální cesty, které se kříží přímo uprostřed porostu. Jedna z těchto asfaltových cest navazuje na ul. K Betáni a dovede vás na rozcestí, na kterém odbočte vlevo a pokračujte rovně ven z lesa a vpravo do ulice Lesní.

zámecký park zámku Kunratice
9,5 km

ulice Líšovická

Z ulice Lesní jako druhá vlevo odbočuje ulice Lišovická, po které dojdete k rybníku Šeberáku a malému prostranství, kde je zastávka autobusů 165, 193 a 293 Šeberák.
V tomto místě se opět napojíte na jednu z pražských cyklotras, tentokrát s číslem: A21. Přejdete po hrázi rybníku, za kterou cesta odbočuje vpravo do malého stoupání. Cestou stále rovně společně s A21 dojdete ke Kunratické spojce. Zde je přechod pro chodce a autobusová zastávka Na Proutcích linky číslo 197. Na opačné straně pokračujte po ulici V Ladech, po které dojdete do městské části Šeberov.

11,3 km

Základní škola v Šeberově

Ulice V Ladech pokračuje rovně do centra Šeberova, ale pro vás se nabízí zajímavá a příjemná varianta. Odbočte vpravo okolo školy a pokračujte ulicí Mezi Rybníky, která vás dovede skutečně k jednomu z rybníků, jež je součástí PP Hrnčířské louky a jmenuje se Brůdek. Po jeho levé straně vede cyklostezka, po které pokračujte dále ke sportovnímu areálu s dětskými hřišti, minigolfem a občerstvením.
Na konci cyklostezky je kolmo hlavní ul. K Hrnčířům, kde odbočte vlevo směrem do centra Šeberova.

PP Hrnčířské louky
12,5 km

Ulice Za Prodejnou

Chůzí po ul. K Hrnčířům (zde můžete výlet přerušit, protože zde jezdí několik autobusových linek) dojdete k ulici Za Prodejnou, kam odbočuje i cyklotrasa: A21, kterou sledujte dále. Vyjdete ze zástavby, po cyklostezce projdete pole, podejdete dálnici a dojdete do mětské části  Praha-Újezd.

13,6 km

Kateřinské náměstí

Došli jste do další městské části Praha-Újezd (do jeho části Kateřinky). Přejděte náměstí do ulice Formanské, zde vlevo a hned vpravo. V tomto místě se přidá zelená turistická značka, která vede do ulice Milíčovské, tudy pokračujte i vy.

14,0 km

Milíčovský les

Před vámi je PP Milíčovský les a rybníky. Lesem prochází řada pohodlných cesta, po kterých vede jednak zelená značka, případně místní naučná stezka Milíčov. Zelená značka vás vyvede na opačný konec lesa a společně s ní pokračujte dále po silnici.

PP Milíčovský les a rybníky
16,8 km

Usedlost Štít

Těsně před chátrající usedlostí Štít zelená a vaše trasa odbočují vpravo ze silnice a pokračuje dále do Křeslic.

usedlost Štít
17,3 km

Křeslice – konec trasy

Došli jste společně se zelenou k autobusové zastávce Dolnokřeslická, kde zastavuje linka 232, spojující metro Háje a nádraží Uhříněves.