Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Vhodným začátkem trasy podél Rokytky je obec Tehov, kam zajíždí autobusová linka 494, jedoucí mezi žel. zastávkami Říčany a Stránčice.

km místo na trase zajímavost
0 km

Svatojánská náves v Tehově

Od autobusové zastávky začíná trasa v ulici Panské, kterou vystoupáte po zelené značce a cyklotrase č. 0024.

Za poslední stavením se z Panské odbočuje vpravo po neznačené polní cestě.

1,6 km

rybník, pramen Rokytky

Polní cesta vede k rybníčku, ukrytému v lese, který lze považovat za pramen Rokytky. Od hráze rybníku, po levém břehu vznikajícího potoka Rokytka, vede lesní pěšinka.

2,1 km

chatová osada Lada

Na okraji chatové osady jsou další dva rybníky a pod nimi vede silnice, která je pokračováním Panské ulice v Tehově. Zde odbočte vpravo a pokračujte po silnici.

3,1 km

cyklotrasa 0031

Ze silnice se odbočuje vlevo do lesa, kam vede cyklotrasa č. 0031 a modrá značka. Trasa sleduje cyklotrasu, modrá značka zanedlouho odbočuje vlevo směr Říčany.

3,8 km

Černokostelecká

Těsně u mostu na Černokostelecké ulici je rozcestí cyklotras a rovněž se zde k trase přidává naučná stezka Říčansko. Před vámi je asi nejhezčí úsek trasy, protože zde na několika místech Rokytka připomíná horskou bystřinu. Trasa dále sleduje zelenou značku a cyklotrasu č. 0021, které vás doprovodí na okraj Říčan, ke koupališti a restauraci Jureček.

6,4 km

Jureček

Dále musíte projít zástavbou Říčan. Nejprve vystoupáte, stále společně se zelenou značkou KČT, ulicí Ke Koupališti, z které odbočíte vpravo do ul. Pod Vojenským velitelstvím, na konci vlevo a hned vpravo do ulice Mozartovi, po které pokračujte stále rovně až přes hlavní Říčanskou.

7,9 km

Pod Bahnivkou

Ul. Mozartova končí kolmo u ulice Pod Bahnivkou, zde trasa odbočuje vpravo k hrázi přehrady Pacov.

Na konci hráze, těsně před bránou,, vede vlevo dolů pěšinka, která vás dovede zpět k toku Rokytky. Zde vstoupíte na území přírodní rezervace Mýto. Pokračujte stále podél Rokytky, až dojdete na okraj louky, kde se setkáte s informační tabulí na zdejší naučné stezce Mýto.

9,8 km

Nedvězí

Stále podél Rokytky dojdete do středu městské části Nedvězí. Zde můžete udělat nedlouhou odbočku ke dvěma památným dubům v ulici Pánkově a k památné lípě, rostoucí nedaleko Rokytky.

Trasa v těchto místech musí opustit Rokytku, protože podél ní nevede vhodná cesta. Další cesta tedy vede z Nedvězí nahoru ul. Pánkovou (na opačnou stranu než jsou památné stromy) a vpravo po klidné silničce společně s cyklotrasami 8100 a A440.

12,3 km

Královice

Na začátku Královic odbočte vpravo do jejich středu. Zleva se přidá červená značka, po které pokračujte dále. Nad obcí se tyčí tvrz Královice, ke které vede z červené odbočka. Tvrz je však nepřístupná.

Pokračujte společně s červenou ven ze zástavby a nahoru nad ní.

13,5 km

hradiště a sv. Markéta

Nad Královicemi naleznete další zajímavost na trase, kterou je kostel sv. Markéty a sousední hradiště. Trasa dále pokračuje stále po červené značce, která vede po mezích polí.

15,6 km

rekultivovaná skládka nad Kolodějemi

Těsně před Kolodějemi dojdete k zajímavému návrší s parkovou úpravou. Jedná s o rekultivovanou skládku, z jejíhož vrcholku je pěkný výhled.

16,5 km

zámek Koloděje

Červená značka vás zanedlouho dovede před zámek v Kolodějích, od kterého sejděte dolů a stále s červenou pokračujte ven ze zástavby, a dále po ulici K Dubči.

17,8 km

odbočka vpravo

Trasa, červená značka a cyklotrasa A440 odbočují vpravo na uzavřenou komunikaci, která pozvolna klesá do Běchovic.

20,0 km

Běchovice

V městské části Běchovice trasa po delší době opouští červenou značku.

Mezi Běchovicemi 1 a Běchovicemi 2 do Rokytky ústí Běchovický a Říčanský potok.

Z Běchovic trasa vychází po ulici Mladých Běchovic a za železničním mostem odbočuje vlevo společně s cyklotorasou A259, která stoupá nově vznikajícím lesoparkem. směrem k části Vinice, a dále po ulici Nad Rybníkem.

22,9 km

PP Počernický rybník

Trasa vás dovedla do Dolních Počernic a k rozsáhlému Počernickému rybníku, který je chráněn jako přírodní památka. Těsně pod hrází rybníku je zámek v Dolních Počernicích a dále zámecký park.

Z Dolních Počernic vyjděte z ulice Národních hrdinů kolmo směr fotbalové hřiště. Rokytka poteče po vaší pravé ruce, sportoviště budou vlevo. Chodník se změní v pěšinku, která vás dovede k lávce přes Rokytku.

24,6 km

PR V Pískovně

Pokud lávku přejdete, dostanete se na území přírodní rezervace V Pískovně. Další cesta vede vlevo od Pískovny, cestou mezi stromy, která končí v zástavbě Hostavic. V tomto úseku vás bude doprovázet naučná stezka Prahy 14. V Hostavicích dojdete na bezejmenné prostranství s parkovou úpravou, zde odbočte vpravo přes Hostavický potok a dále po jeho levém břehu po panelové cestě, která končí v ulici Farské a u skupiny památných dubů. Před vámi je rozsáhlé přírodní území poldru Čihadla.

V poldru Čihadla se do Rokytky vlévá Hostavický a Svépravický potok.

Za procházku stojí samotný poldr, kde jsou vybudovány dřevěné lávky pro pěší. Po levé, jižní, straně poldru vede pěšinka, která končí u hráze. Dále pokračujte rovně po proudu Rokytky do Kyjí.

27,0 km

kostel sv. Bartoloměje v Kyjích

Uprostřed Kyjí stojí pozoruhodný kostel sv. Bartoloměje. K Rokytce se vrátíte po ulici Broumarské a z ní vlevo na hráz mezi nádrží a Kyjským rybníkem, který lze obejít po jeho pravém břehu.

28,6 km

ul. Lánská

Na opačném konci rybníku odbočte vpravo do ulice Lánské a z ní hned vlevo podél oplocení zahrádek. Pod vámi bude po vaší levici železniční trať.

Cesta vede k přemostění Průmyslové, a za ním vlevo dolů k Rokytce.

29,4 km

dětské hřiště

Na pravém břehu Rokytky, u ulice Čelákovické je dětské hřiště, před ním odbočte vpravo a pokračujte po pravém břehu nyní již říčky. Velkým obloukem obejdete vrch, přírodní park Smetanka, pod kterým prodělává (léto 2014) okolí Rokytky rozsáhlou rekultivaci, tedy návrat k původnímu, přírodnímu stavu. V ohbí pod Smetankou se k vaší trase přidá naučná stezka po Praze 9, její jihovýchodní část.

32,0 km

Hořejší rybník

U Hořejšího rybníku se setkáte se začátkem cyklostezky s cyklotrasou A43, která kopíruje tok Rokytky.

Naučná stezka však za ulicí Poděbradskou cyklostezku a cyklotrasu A26 opouští a sleduje přesně tok Rokytky, od které se pohodlnější cyklostezka poněkud vzdaluje. Obě varianty se však nespojují, proto je vhodnější pokračovat po levém břehu, tedy po A26.
36,0 km

park Podvinní

Po přechodu přes rušnou ulici Sokolovskou se dostanete do pěkného parku Podvinní.

usedlost Podvinní

Dále dojdete k bývalé usedlosti Kolčavka, za kterou musíte přejít parkoviště a podejít Čuprovu ulici. Orientaci vám usnadní značení cyklotrasy A26, která vás doprovodí až na konec trasy podél toku Rokytky.

37,9 km

Elsnicovo náměstí

Z Trasy můžete udělat nedalekou odbočku k zajímavému kostelu sv. Vojtěcha. Nad Elsnicovým náměstím stojí Libeňský zámek a za ním se můžete projít parkem Thomayerovy sady.

Samotné ústí Rokytky do Vltavy pak tvoří protipovodňová vrata.

Návaznosti na MHD:

S Elsnicovým náměstím souvisí Zenklova ulice, po které jezdí tramvajové linky. Nejbližší stanicí metra je Palmovka.