Podrobný popis trasy

km místo  zajímavosti
0 km

Nové náměstí

Ideálním začátkem tohoto výletu je m. č. Uhříněves, kam můžete dojet buď autobusy MHD nebo vlakem. Z Nádraží můžete začít výlet přímo sledováním červené značky KČT. Autobus vás pak doveze do centra Uhříněvsi na Nové náměstí.

0,4 km

Červená značka

Zhruba uprostřed Morávkovy ulice se setkáte s červenou značkou, která sem směřuje z protisměru a vede od nádraží. Odbočte vpravo do PP Obora v Uhříněvsi. Červená značka vás bude provázet několik dalších kilometrů.

PP Obora v Uhříněvsi
4,3 km

Královice

Společně s červenou značkou jste po klidných silničkách došli do středu Královic k fotbalovému hřišti odkud je pěkný výhled na tvrz v Královicích. Červená zde odbočuje vlevo a posléze po malé a příkré pěšince stoupá k bývalému hradišti Šance a kostelu sv. Markéty. Pro cyklisty či rodiny s kočárkem je vhodnější pokračovat po silnici a na první křižovatce odbočit vlevo. Dostanete se tak blíž k tvrzi, která je nepřístupná. Za ní je pak vlevo odbočka ke sv. Markétě.

tvrz v Královicích

hradiště Šance a kostel sv. Markéty

5,1 km

Odbočka ke sv. Markétě

Z červené značky se k bývalému hradišti a kostelu sv. Markéty odbočuje po nedlouhé značené odbočce. Další cesta vede stále po červené mezi velice dobře zřetelné valy hradiště. Bohužel před vámi je relativně nejnáročnější úsek cesty, protože asi 2 km vede cesta po okraji pole. Pěšinka bývá rozorána, případně rozježděna od koní. Pro cyklisty je vhodnější tento úsek objet po cyklotrase: A50/8100.

7,3 km

Park Skála

Červená vás dovede na okraj Kolodějí, kde je nad hřbitovem pěkně zrekultivovaná skládka, nyní park Skála. Po červené sejděte do Kolodějí, minete kapli Povýšení svatého Kříže. Zde je rovněž stanice autobusů číslo 111. Dále projdete okolo zámku v Kolodějích.

park Skála

kaple Povýšení svatého Kříže

zámek v Kolodějích

8,4 km

Odbočka z červené

Sejdete dolů k ulici K Dubči, kde červená odbočuje vlevo, vy pokračujte rovně do stoupání po ulici K Dubči a následně vpravo po ulici K Běchovicům.

8,9 km

Ulice Václava Chocholy

Z hlavní ulice K Běchovicům se odbočuje vlevo mezi domky do slepé ulice Václava Chocholy, která se za zástavbou mění na polní cestu.

9,9 km

Ulice Oplanská

Po jednom kilometru dojdte na okraj zástavby Újezdu nad Lesy, do ulice Oplanské, kterou jděte stále rovně, až k hlavní ulici Starokolínské.

11,3 km

Zelená značka

Těsně před železničním podjezdem se napojíte na zelenou značku, která se k vaší trase přidá zprava. Společně se zelenou pokračujte dále pod podjezd a do lesa.

12,3 km

Hájenka Nové Dvory

Uprostřed PP Klánovice – Čihadla je pěkně zrekonstruovaná hájenka a v jejím sousedství turistické rozcestí s odpočívadlem. Zde změníte barvu turistického značení a pokračujte po modré značce směr Xaverov.

PP Klánovice – Čihadla
14,3 km

Ulice Ve Žlíbku

Modrá značka vás vyvede z Klánovického lesa k rušné ulici Ve Žlíbku. Po její levé straně je vyšlapaná paralelní pěšinka. Zhruba po 300 metrech modrá, a tím i vaše trasa vedou přes ulic k protilehlému lesu  a po malé pěšince do něj. Pěšinka zanedlouho vyústí na širokou lesní cestu, pokračujte vpravo po modré značce.

15,8 km

Hájenka

Uprostřed PP Xaverovský háj stojí o samotě hájenka, kterou minete společně s modrou značkou. Zde se napojíte na cyklotrasu A258.

PP Xaverovský háj
16,4 km

Rozcestí se žlutou

Modrá značka vás dovedla na turistické rozcestí, kde odbočuje vlevo a směřuje k nádraží Běchovice. Vy pokračujte rovně po široké pěkné cestě společně se žlutou značkou. Přejdete po nevyužívaném mostě Pražský okruh a pokračujte stále po široké cestě k zástavbě a k nové komunikaci. Podél domků sejdete do Dolních Počernic.

18,2 km

Počernický rybník

Sešli jste k ulici Nad Rybníkem, která skutečně vede po břehu PP Počernický rybník. Zde můžete přejít až k jeho břehu, přejít náhon a pokračovat po pěšince k hrázi.

PP Počernický rybník
18,5 km

Hráz Počernického rybníku

Došli jste na konec této trasy. Kousek před vámi je zámecká zahrada a za ní zámek v Počernicích.