Podrobný popis trasy

km  Místo  Zajímavosti
0 km

sídliště Řepy

Na začátek trasy vás dovezou tramvaje (10, 16), které zde mají konečnou. Od tramvají vyjděte v původním směru jízdy, tedy jakoby z města, a to ulicí Na Chobotě, která asi po 300 metrech odbočuje vpravo, kudy pokračujte dále.

0,3 km

odbočka

Ulice Na chobotě zde odbočuje vpravo, jděte až na její konec.

0,6 km

klášter Boromejek

Přímo před vámi je malé prostranství s informační tabulí zdejší naučné stezky a velká bílá budova kláštera Boromejek. Před klášterem odbočte vpravo do ulice Žalanského, po ní budete procházet takřka vesnickou zástavbou.

1,1 km

kostelík sv. Martina

Vesnický charakter zanedlouho doplní i malebný kostel sv. Martina, od kterého pokračujte stále po ul. Žalanského.

kostel sv. Martina
1,4 km

hřbitov v Řepích

Zanedlouho minete pozoruhodný hřbitov v Řepích, který rozhodně stojí za prohlídku. Od hřbitova pokračujte stále ul. Žalanského až k hlavní ulici Slánské, kterou kolmo přejděte a pokračujte dále po klidné ul. Čistovické.

hřbitov v Řepích
2,5 km

Karlovarská ulice

Čistovickou dojděte až k aleji v ulici Na Bělohorské pláni, kde odbočte vlevo k hlavní Karlovarské. Bohužel v těchto místech není blízko přechod pro chodce, proto dbejte zvýšené pozornosti při přecházení.

Po pravé straně uvidíte kostel Panny Marie Vítězné s klášterem. Cestou rovně ulicí Řepskou zanedlouho dojdete k okraji volné plochy, v jejímž středu je mohyla.

kostel Panny Marie Vítězné
 3,0 km

Bílá hora

Došli jste na památné místo, na Bílou horu. Napravo od mohyly odbočte do Aleje Českých exulantů s dětským hřištěm a dojděte na její konec, kde odbočte vlevo do ul. Zličínské a na její konec, kde vede dolů ke zdi malá pěšinka.

3,8 km

obora Hvězda

Před vámi je malá branka ve zdi, která vede okolo obory Hvězda, kterou dále projdete. V oboře vede řada pěšinek a rovněž je zde zřízena naučná stezka. Vy byste měli oborou projít tak, abyste se dostali k rybníku v jejím severozápadním cípu.

Nedaleko od rybníku je ve zdi další malá branka, kterou projdete. Na druhé straně se setkáte s Litovickým potokem, půjdete kousek po jeho toku, tedy vpravo. Následně po asfaltovém chodníku vystoupáte ke kostelu sv. Fabiána a Šebestiána.

Litovický potok

4,9 km

Fabiánská ulice

Opět jste došli mezi původní vesnickou zástavbu, zachovanou ve velkoměstě. Mezi malými domky projděte uličkou Fabiánskou, kterou v dolní části tvoří schody. Cestou rovně dojdete k Libockému rybníku, který lze obejít z obou stran

5,5 km

průchod pod tratí

Na opačné straně rybníku je průchod pod železniční tratí, za kterým půjdete dále zahrádkářskou osadou.

6,0 km

odbočka vpravo

Cesta mezi zahrádkami sice pokračuje stále rovně (tudy vede trasa podél Litovického potoku), ale vy musíte odbočit vpravo pod trať a hned zahnout vlevo. Zde se napojíte na ulici Nad Stanicí, z které na křižovatce tvaru ypsilon, odbočte vpravo do ulice Pod Petřinami.

6,8 km

U Zvoničky

Ulicí Pod Petřinami dojdete na malé prostranství, kde vlevo odbočuje nepatrná ulička U Zvoničky, která opravdu vede k malé zvoničce. Pod uličkou, která končí schody, můžete odbočit vlevo k zámku ve Veleslavíně. V další cestě můžete pokračovat buď ulicí Nad Hradním potokem, která vede podél zdi zámeckého parku nebo vyšší ulicí Veleslavínskou. Obě možnosti vás dovedou k ulici Pod Novým lesem.

zámeček ve Veleslavíně
7,9 km

ul. Nad zahradnictvím

Z ul. Pod Novým lesem odbočte vlevo do uličky Nad Zahradnictvím, která klesá k železniční trati, přes kterou přejděte. Zde odbočte vlevo do oblouku ulice Na Rozdílu, která vás provede okolo zimního stadionu až k ul. U Dejvického rybníčku.

8,7 km

park Hadovka

Ulice U Dejvického rybníčku vytváří hranici podlouhlého parku Hadovka, kterým celým projdete. Asi uprostřed je malý kostelík sv. Václava. V dolní části parku je pak výstava soch.

parku Hadovka

kostelík sv. Václava

9,5 km

ul. Kanadská

Na opačném konci parku dojdete k ulici Kanadské, kde odbočíte vlevo a kolmo přejdete rušnou ul. Evropskou. Na opačné straně se vydejte vpravo do mnohem klidnější ul. Na Vlčovce.

10,0 km

začátek stoupání

Z ul. Na Vlčovce vlevo odbočuje stoupající cesta se schody. Vystoupáte k ulici Na Karlovce s cyklostezkou a dále po ní dojdete k volné ploše s hlavní ulicí Šáreckou.

10,5 km

Hanspaulka

Po levé straně je nad parkem poněkud ukryta mezi stromy nově obnovená usedlost Hanspaulka. Projděte se parkem, podívejte na opravený zámeček a pokračujte stále po ulici Šárecké.

11,0 km

na Míčance

Z Šárecké odbočte vpravo do ul. Na Míčance a hned vlevo do ul. Na Kodymce. Tato ulice vás vyvede z vilek na volnou plochu, odkud je pěkný a netradiční výhled na střed Prahy s Hradčany. Cestou stále po ul. Na Kodymce dojdete opět k ul. Šárecké.

11,5 km

U Matěje (alternativní zakončení trasy)

Zde je zastávka autobusů U Matěje (bus 131, trasa Hradčanská - Bořislavka) s možností ukončení trasy. Pokračování trasy vede za komerční objekt, kde je restaurace a obchod, který se obchází z pravé strany, za ním je ukryt kostelík sv. Matěje a hřbitov.

11,8 km

kostel sv. Matěje

Přímo od vstupu do hřbitova vede do lesa malá pěšinka, která vede podél rodinných domků, ty budete mít po pravé straně.

12,2 km

červená turistická značka

Pěšinka vede stále po okraji lesa. Zleva se k vaší trase přidá červená turistická značka, která sem stoupá z Dolní Šárky, ta vás bude dále doprovázet.

13,1 km

Baba

Červená značka vás dovede na oblíbené vyhlídkové místo Baba, odkud je zajímavý výhled na Prahu a především údolí Vltavy. Pokračujte stále s červenou značkou do ulice Nad Paťankou.

14,0 km

Paťanka

Pokud budete pokračovat po červené značce, vrátíte se obloukem takřka zpět k autobusové zastávce U Matěje (11,5 km), kde můžete výlet ukončit.

Další možností je z červené a z ulice Nad Paťankou odbočit prudce vlevo a sejít dolů Paťankou k ulici Podbabské.

15,0 km

Podbaba

Druhé zakončení výletu nabízí konečná tramvají Podbaba, jsou zde rovněž zastávky autobusových linek.