Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Vhodným začátkem této trasy je Suchdol, tedy nejsevernější městská část Prahy. Na start vás doveze autobusová linka: 107, vystupuje se na zastávce Zemědělská univerzita.

km Místo Ilustr. foto
0 km

Autobusová zastávka Zemědělská univerzita

Jste v centru Suchdolu. Od zastávky pokračujte kousek ve směru jízdy autobusu a sledujte ulice po své pravé ruce. Vás zajímá druhá ulice Gagarinova.

0,1 km

Gagarinova ulice

Druhá ulice po pravé straně je tou, do které musíte odbočit. Ulice Gagarinova je zajímavá tím, že v její druhé části roste dlouhá alej památných lip. Jde o klidnou komunikaci, kterou projdete až na její konec, kdy odbočíte vpravo do ulice Suchdolské.

0,7 km

ul. Suchdolská

Odbočte vpravo do ulice Suchdolské a po ní stále rovně, společně s CT: A181, tedy přímo přes hlavní Kamýckou a stále vpřed ulicí Sídlištní. Postupně minete nové bytové komplexy po své levici a areál vysoké školy na opačné straně.

1,4 km

Konec ul. Sídlištní

Ulice Sídlištní končí a mění se v klesající ul. Hlobokou. Pokud půjdete stále rovně, ačkoliv se vaše cesta bude mírně vlnit, dojdete nad městskou částí Lysolaje.

1,8 km

ul. Starodvorská

Po ulici Hluboké neklesnete příliš hluboko, pouze na horní část Lysolajského údolí, přesněji k ulici Starodvorské, ta je takřka kolmo proti vám, tedy za hlavní ulicí Lysolajské údolí. Dojdete na malé prostranství mezi samoobsluhou a restaurací ve dvoře po pravé straně.

Z ul. Starodvorské odbočte vpravo so ul. Žákovské a z ní hned do ul. Sportovců. Projdete okolo parku se sochami a vystoupáte na rozcestí. Zde se setkáte s modrou turistickou značkou.

Odbočka

V těchto místech se nabízí zajímavá odbočka doprava k PP Housle, ke které vás dovede modrá turistická značka.

2,1 km

Poustka

Pokud vystoupáte ulicí Sportovců a zabočíte vlevo k Fuchsovu statku, budete dále pokračovat po cestě s jménem Poustka, která vás takřka po vrstevnici provede okolo chatek zpět k Lysolajskému údolí.

3,1 km

Lysolajské údolí

Cesta jmenující se Poustka ústí na hlavní ulici Lysolajské údolí a vaše další cesta vede vpravo dolů po chodníku. Zanedlouho se zprava přidává ulice V Šáreckém údolí a společně pokračujte dolů, podél toku Šáreckého potoku. Přímo proti vám bude starobylý hostinec Na Břetislavce.

3,6 km

Památný strom

Cestou dolů k Vltavě se zanedlouho dostanete k usedlosti po levé straně za Lysolajským potokem, před kterou roste památný platan. Strom je dobře vidět již z dálky. Platan roste před domem s adresou V Podbabě 20. Další vaše cesta vás dovede k hlavní komunikaci Podbabské.

3,8 km

Podbabská ulice

Podejdete železniční mosty, zde stojí na opačné straně, tedy od Vltavy, za pozornost dva vodoznaky, ukazující stavy povodňové vody. Zvláště údaj 2002 je opravdu zarážející.

Další cesta vede vpravo, zde můžete využít chodník na opačné straně ulice, po kterém vede páteřní cyklotrasa A1. Široký chodník vám umožní bezpečnou cestu podél jinak rušné komunikace Podbabské. Cestou minete Výzkumný ústav vodohospodářský, navážete na ulici Papírenskou, na jejímž konci začíná velice praktická cesta směrem ke Stromovce.
5,2 km

Začátek cyklostezky.

Pod ulicí Papírenskou začíná za chodníkem kvalitní mlatová cesta, po které vede nad tokem Vltavy cyklostezka. Po ní dojděte až k mostům na Císařský ostrov, které podejdete.

6,0 km

Ul. Za Elektrárnou

Cyklostezka ústí na ul. Za Elektrárnou, po které dojdete k mostu přes plavební kanál.

Pokud chcete vidět další památný strom, přejděte přes most na Císařský ostrov. Za mostem pokračujte rovně podél plavebního kanálu. Asi po 300 metrech roste vpravo památný dub. Bohužel jeho blízké okolí je v současnosti (konec r. 2015) velmi rušné, protože zde probíhá výstavba nové čistírny odpadních vod. Naštěstí samotný dub je stranou.
6,5

Most

Od mostu odbočte vpravo, podejdete železniční trať a ocitnete se ve Stromovce (Královské oboře). Zde pokračujte dále rovně do středu louky k nevysokému pahorku.

7,0 km

Dubový pahorek

Došli jste na tzv. Dubový pahorek, kde roste několik zajímavých dubů, sice nejsou vyhlášeny za chráněné, ale i přesto stojí za pozornost. Navíc jejich ochranu zajišťuje jejich umístění v přírodní památce Královská obora. Z pahorku pokračujte dále směrem ke Šlechtově restauraci, tedy na opačnou stranu parku a nahoru k Místodržitelskému letohrádku.

8,0 km

Místodržitelský letohrádek

Z rovinatého území Stromovky musíte po serpentinách vystoupat k Místodržitelskému letohrádku. Nedaleko od západní strany stavby je oplocení a za ním ruiny skleníků, v těchto prostorách roste památný jinan, strom je sice vidět, ale přímo k němu se nedostanete. Roste v nepřístupném areálu bývalého zahradnictví.

Další cesta vede bránou ven z prostoru Stromovky na náměstí Pod kaštany a přes křižovatku do ulice Na Zátorce.
8,2 km

ul. Na Zátorce

Obloukem a mírně do kopce projdete ulicí Na Zátorce, kde sídlí řada diplomatických zastoupení.

8,7 km

ul. U Vorlíků

Z ulice Na Zátorce odbočte vlevo do ul. U Vorlíků a po 200 metrech vpravo do ulice Slavíčkovy. Cestou ulicí Slavíčkovou minete nejprve po levici Suchardovu vilu a následně vpravo Koulovu vilu.

9,0 km

Památný strom

V zahradě vily číslo 151/15 v Slavíčkově ulici roste památný dub letní. Pokud si jej chcete lépe prohlédnout, pokračujte rovně a vlevo ul. Pelléovou až k železničnímu přejezdu, od kolejí je strom dobře vidět.

9,5 km

Metro Hradčanská

Od vyústění ul. Pelléovi je asi 300 metrů vpravo stanice metra Hradčanské.

Zakončení trasy:

Trasa vás dovede přímo ke stanici metra Hradčanská, kde zároveň jezdí řada tramvají.