Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Začátek výletu podél Dalejského potoku je takřka přímo u jeho pramene v obci Chrášťany. Jezdí sem z Prahy několik příměstských autobusových linek, například 307, 308, 309, 310 a další.

km místo na trase zajímavost
0 km

Chrášťany

Od autobusové zastávky se vydejte okolo základní školy na náves, kde je pomník a kaplička, ale také nádrž napájená vodou budoucího Dalejského potoka. Další cesta vede k hlavní silnici a zde vlevo směrem k Pražskému okruhu, který přejdete a pokračujte do Třebonic.

2,0 km

Třebonice

Projděte Třebonicemi po hlavní ulici K Řeporyjím.

3,0 km

Krteň

Po ul. K Řeporyjím dojdete pod malé návrší Krteň, kde stojí vlevo kostelík sv. Jana a Pavla.

Pokud byste odbočili vlevo po polní cestě, dojdete po dalších asi 400 metrech k usedlosti Chaby, odkud je to kousek ke stanici metra Stodůlky (zde alternativní začátek trasy).

4,0 km

ul. Poncarova

Od Krtně pokračujte stále po silnici k čtyřproudové komunikaci Poncarově. Podél silnice vede vlevo chodník, po kterém pokračujte dále. Poédejdete komunikaci, zde se opět setkáte s Dalejským potokem, a pokračujte po jeho levém břehu.

4,6 km

Řepora

Cesta vás dovede okolo rybníků do lesíku. Zde se zleva přidá modrá turistická značka, která sem vede od stanice metra Stodůlky. Pokud byste se vydali vlevo, dojdete k zadnímu vstupu do skanzenu Řepora.

Stále po modré značce pohodlně dojdete do středu městské části Řeporyje.

5,5 km

Řeporyje

Na Řeporyjském náměstí opustíte modrou turistickou značku a dále budete pokračovat po značce zelené. Zároveň se v tomto místě napojíte na trasu naučné stezky Údolím Dalejského potoka. Její první zastávka je skryta u autobusové zastávky.

6,3 km

Placatá skála

Ulicí Mládkovou vyjdete ze zástavby Řeporyj a hned za ní minete Placatou skálu, kde je i infotabule naučné stezky. Kousek od tohoto místa stojí po stranách cesty dva kamenné sloupy, doplněné o skleněné prvky, tvořící pomyslný vstup do přírodního území, které je chráněno jako NPP Dalejský profil.

6,7 km

Trunečkův mlýn

Po své pravé straně minete zanikající Trunečkův mlýn. Za bývalým mlýnem zelená i naučná stezka odbočují vlevo od potoka, který dále sleduje cyklotrasa A12. Obě varianty se zanedlouho setkají, proto si můžete vybrat, kudy půjdete dále.

7,3 km

vápenka

Pokud budete sledovat cyklotrasu A12, obejdete ruiny vápenky a za nedlouhým stoupáním se setkáte jak se zelenou značkou, tak i s naučnou stezkou. Trasa pokračuje ostře vpravo.

8,9 km

lávka u Nového mlýna

Stále souběžně s Dalejským potokem pokračujte údolím po široké cestě. Minete samoty v Dobré vodě, až dojdete k dřevěné lávce u Nového mlýna. Zde nastane pro cyklisty nejkomplikovanější úsek, protože musí překonat stoupání a následně prudký sjezd s dřevěnými stupni.

9,5 km

Červený lom

Po levé straně minete skutečně červené stěny přírodní památky Červený lom.

10,1 km

soutok s Prokopským potokem

Cestou potkáte kamenné sochy s názvem Bojiště a sejdete k asfaltové silničce, po které pokračujte vpravo. Zanedlouho dojdete k louce, kde je dětské hřiště.

V tomto místě je soutok Dalejského a Prokopského potoku.

11,1 km

Daleje

Došli jste k dalšímu zajímavému místu, k Dalejím, které dalo jméno nejen potoku, ale i celému okolí. Více informací se dovíte z tabulí naučné stezky.

12,1 km

jezírko

Několik desítek metrů dlouhá odbočka vás dovede k další atrakci na trase. Jedná se o populární jezírko, stísněné mezi skalami.

12,5 km

viadukt

Symbolický závěr přírodní části trasy podél Dalejského potoku tvoří jeden z železničních viaduktů, za kterým dále pokračujte zástavbou Hlubočep. Právě v těchto místech končí trasa naučné stezky. Pokračovat můžete buď po cyklotrase A12, tedy po ulici Hlubočepské nebo pod tratí po zelené značce. Obě varianty se sejdou kousek od pozoruhodného tramvajového mostu.

13,8 km

vpravo z ul. Hlubočepské

Zanedlouho pod tramvajovým mostem opustíte ulici Hlubočepskou, odbočíte vpravo a po chodníku podejdete spleť nájezdů na Barrandovký most.

14,8 km

konec trasy

Za podchodem pod Barrandovským mostem dojdete k břehu Vltavy, kde končí svoji pouť Dalejský potok, tím končí i trasa podél něj.

Návaznosti na MHD:

Kousek od ústí Dalejského potoku do Vltavy je zastávka tramvají a autobusových linek Hlubočepy.