Podrobný popis trasy

km Místo ilustr. foto
0 km

Nádraží Uhříněves

Trasu můžete začít u vlakového nádraží v Uhříněvsi. Přímo před ním je rovněž zastávka městských autobusů.
Naproti nádraží je umístěn rozcestník turistických značek. Vy pokračujte po červené značce.

0,4 km

PP Obora v Uhříněvsi

Červená vás vyvede ven ze zástavby a z ulice Vachkovi odbočuje vpravo do přírodní památky Obora v Uhříněvsi, kterou celou projděte stále společně s červenou turistickou značkou, následně půjdete vlevo po malé silničce směrem k Netlukám.

1,7 km

Netluky

Došli jste k ulici K Netlukám, podél které vede po levé straně chodník. Projdete mezi zemědělské objekty a odbočte vpravo. Dále budete pokračovat po klidné malé silničce s minimálním automobilovým provozem, a to stále po červené turistické značce.

4,1 km

Královice

Společně s červenou značkou jste došli do středu Královic. Zde se můžete rozhodnou jak pokračovat dále.

Terénní varianta:
Červená odbočuje před fotbalovým stadionem vlevo a za zástavbou stoupá malou strmější pěšinkou k rozcestí Šance.
Tato varianta vede ke konci více terénem po malé pěšince, stoupající strání.

Pohodlnější varianty:
Druhá varianta vede po silnici vpravo a na křižovatce vlevo do kopce a následně opět vlevo na malou silničku k rozcestí Šance. Tato cesta je vhodná pro cyklisty.

Obě varianty jsou přibližně stejně dlouhé.
  V Královicích se můžete podívat, ale jen z dálky, na tvrz v Královicích. Pod stavbu vede z červené značky krátká, slepá odbočka, která vás dovede jen k oplocení areálu tvrze. Tvrz je nejlépe vidět ze silnice, tedy pohodlnější varianty.
5,1 km

Rozcestí Šance

U turistického rozcestí Šance začíná odbočka ke kostelíku sv. Markéty se hřbitovem. Další zajímavostí jsou velmi dobře patrné valyhradiště Královice (Šance). Červená dále pokračuje podél valu.

7,1 km

Park Skalka

Po okraji polí jste došli pod vyvýšeninu, na které je park Skalka. Z vrcholku je pěkný rozhled po okolí.

7,5 km

Kaple Povýšení sv. Kříže

Trasa vstupuje do Kolodějí. Přímo na konečné autobusů stojí kaple Povýšení sv. Kříže.

7,85 km

Zámek

Přímo před vámi uvidíte zámek v Kolodějích. Dále sestoupíte uličkou Úvozovou k hlavní ulici K Dubči. Zde červená odbočuje vlevo a vy ji opustíte

8,7 km

Ul. Václava Chocholy

Cestou ul. K Dubči vystoupáte ke křižovatce s ul. K Běchovicům, zde odbočte vpravo a záhy vlevo první ulicí Václava Chocholy. Ulice vás vyvede ze zástavby a pokračuje polní cestou, kterou přímo pokračujte.

9,6 km

Újezd nad Lesy

Polní cesta končí u prvních domků Újezdu nad Lesy, kterými projděte rovně ulicí Oplanskou, přejděte hlavní Starokolínskou a pokračujte rovně do ulice Pilovské, ta vás dovede k podjezdu pod železniční tratí.

V tomto místě se nabízí alternativní přerušení výletu. Po ulici Starokolínské jezdí několik autobusových linek. Nejbližší zastávka směrem k centru města je vlevo a jmenuje se Blatov.
11,1 km

Podjezd pod tratí

Těsně před podjezdem se zprava přidává zelená turistická značka, po které pokračujte rovně do podjezdu. Na opačné straně vstoupíte na území přírodní rezervace Klánovický les.

12,0 km

Nové Dvory

Minete samotu Nové Dvory, u které je stejnojmenné rozcestí. Zde vyměňte zelenou značku za modrou a pokračujte vlevo po ní do lesa.

14,0 km

Ul. Ve Žlíbku

Modrá vás vyvedla ven z lesa k ulici Ke Žlíbku, kde se odbočuje vlevo. Cestu vám usnadní pěšinka vyšlapaná souběžně s poměrně rušnou komunikací. POZOR!!!
Přibližně po 300 metrech se odbočuje vpravo.

14,4 km

Xaverovský háj

Hned na opačné straně ul. Ve Žlíbku začíná území přírodní památky Xaverovský háj. Za komunikací vás bude kousek doprovázet takřka neznatelný Xaverovský potok. Modrá značka vás okolo hájenky, kde se zprava přidává cyklotrasa A258, vyvede ven z lesa.

16,1 km

Žlutá značka

Za Xaverovským hájem je rozcestí V Ořešinách, od kterého pokračujte dále po žluté turistické značce.

18,0 km

Počernický rybník

Stále po žluté jste přešli po nepoužívaném mostě nad Pražským okruhem. Nedaleko odtud začínají Dolní Počernice a Počernický rybník.

18,3 km

Hráz rybníka

Žlutou můžete u rybníku opustit a pokračovat kousek vlevo po jeho břehu. Se žlutou se opět setkáte na hrázi rybníku.
Přímo pod hrází začíná park, na jehož opačném konci stojí zámek Dolní Počernice.

18,7 km

Konec hráze

Hráz končí před železniční tratí, kde žlutá odbočuje vpravo. Přímo na hrázi rybníku roste několik mohutných dubů, chráněných jako památné stromy. Další památný dub ukrývá zámecký park.

19,1 km

Konec trasy

Došli jste k ulici Národních hrdinů, k železničnímu mostu přes ni. Zde žlutá odbočuje vlevo, kde zanedlouho končí na hlavní Českobrodské u autobusové zastávky Dolní Počernice.

19,8 km

Druhý možný konec trasy

Druhou možnost, kde výlet ukončit, nabízí nádraží Praha – Dolní Počernice. K nádraží vede ulice Novozámecká, který ychází z ul. Národních hrdinů nedaleko od místa, kde odbočuje žlutá vlevo k ul. Českobrodské.