Podrobný popis trasy

km Místo ilustr. foto
0 km

Metro Muzeum

Začátek trasy pro pěší je na přestupní stanici metra Muzeum, z které vystupte směrem k Vinohradské ulici. Po levé straně budete mít portál nad železničními tunely k Hlavnímu nádraží. Alternativně lze trasu zahájit od zastávky tramvají "Muzeum" linek č. 11 a 13.

Další cesta vede právě nad portál a do ulice Španělské, po ní rovně a vpravo do ulice Na Smetance.
0,6 km

Riegrovy sady

ulice Na Smetance vás dovede k světelně řízené křižovatce s ulicí Italskou. na opačné straně začínají Riegrovy sady, tedy populární park takřka v centru metropole.

Další vaše cesta vede skrz park k ulici Vozové, v které je mateřská školka, tu zleva obejděte.
1,3 km

Rajská zahrada

Těsně vedle objektu mateřské školy je branka do velice zajímavé Rajské zahrady. Touto projděte dolů na opačný konec do ulice U Rajské zahrady, zde pokračujte vlevo dolů.

2,0 km

Náměstí W. Churchila

Ulice U Rajské zahrady ústí na náměstí Winstona Churchila, které přejděte. Přes světelně řízený přechod překonejte hlavní ulici Seifertovu a za ní odbočte vlevo k ulici Příběnické.

2,4 km

Drážní cyklostezka

Z ulice Příběnické vlevo je nájezd, začátek cyklostezky, kde vede cyklotrasa  A25 (dále pak A257). Stezka je vedena po tělese bývalé železniční trati. Další cesta vede  stále po této pozoruhodné komunikaci a skrz starý Vítkovský tunel. Za tunelem pokračujte rovně a vpravo po několikerých schodech vystoupáte ke křižovatce Ohrada a lávce pro pěší přes rušnou ulici Pod Krejcárkem.

MOŽNÁ VARIANTA PRO PĚŠÍ:
Z drážní stezky je možné vlevo odbočit a vystoupat po schodech po úbočí vrchu Vítkov a dále dojít ke zdejšímu Památníku národního osvobození. Dále se pokračuje komunikací nazvanou Pražačka až k mostu přes hlavní ulici Pod Krejcárkem. Zde se tato varianta napojuje na trasu vedenou po uvedené cyklostezce.

4,9 km

Lávka

Přejděte lávku přes ulici Pod Krejcárkem. Zde vede cyklotrasa č. 1. Projdete parkem Na Krejcárku, po pravé straně budete mít obytné domy a za nimi Sportovní a rekreační areál Pražačka. Cesta vede stále rovně parkem a následně mezi zahrádkářskými koloniemi.

6,5 km

Tenisové kurty

Po pravé straně budete mít areál s tenisovými kurty, kde uprostřed roste unikátní památný strom – cedr atlaský Na Balkáně.

Cesta pokračuje stále přímo mezi zahrádkami. Asfalt končí, cesta se zúží, až se změní v malou pěšinku klesající těsně podél oplocení po levé straně.

7,1 km

Ul. Spojovací

Pěšinka vás dovede k rušné ulici Spojovací, a to v místech, kde je světelně řízená křižovatka s ulicí Pod Šancemi. Přímo na opačné straně  přechodu pro chodce, vpravo od ulice Pod Šancemi se rozprostírá rozsáhlá plocha parku Třešňovka. Přímo proti přechodu začíná malá pěšinka, stoupající do parku. Pokračujte vzhůru a dále po hřebeni, kde je široká cesta. Cestou se můžete pokochat několika zajímavými výhledy.

8,0 km

Konec Třešňovky

Cesta po hřebeni Třešňovky kolmo končí u oplocení zahrádkářské osady. Zde odbočte vpravo a pokračujte dolů. Zleva se  k vaší cestě přidá cyklotrasa č. 1, která sem dospěla po ulici Pod Šancemi.

8,5 km

Ul. Hrdlořezská

Sešli jste dolů do Hrdlořez, do ulice Hrdlořezské, kde prochází naučná stezka městskou částí Praha 9, její jihovýchodní část.

Pokud  odbočíte vpravo do ulice Hrdlořezská, přejdete Českobrodskou  a odbočíte vpravo do ulice Pod Táborem, dojdete k zajímavé a velmi málo známé botanické zahradě.

Jestliže z ulice Hrdlořezské odbočíte vlevo a přejdete po můstku přes Rokytky, dostanete se na její pravý břeh, kde je ulička Pod Smetankou.

8,8 km

Lávka přes Rokytku

Ulice Pod Smetankou pokračuje stále rovně. Po levé straně je malá lávka přes Rokytku, zde můžete odbočit k dětskému hřišti a podél něj pokračovat dále. Před vámi (po pravé ruce) je nově upravené přírodní prostředí, kde jsou vytvořeny na Rokytce meandry a tůňky

9,6 km

Hořejší rybník

Obě cesty (jak po ulici Pod Smetankou, tak podél rekultivované Rokytky) vedou k železničním mostům. Za nimi se opět setkáte s cyklotrasou č. 1, ale i A25.

Za mosty je Hořejší rybník. Zde odbočte vpravo na hráz mezi rybníkem a Rokytkou. Na opačné straně je nový park, končící na prostranství u bývalého Kejřova mlýna
10,2 km

Kejřův mlýn

Z prostranství odbočte vpravo k lávce přes Rokytku. Před vámi je podchod pod Průmyslovou.
Za podchodem můžete udělat nedlouhou odbočku k přírodní památce Pražský zlom, který je od podchodu vzdálen asi 130 metrů. Nad skálou stojí zámeček v Hloubětíně.

Závěr trasy je vlevo u ulice Poděbradské.
11,4 km

Metro Hloubětín

Od křižovatky ulic Průmyslové a Poděbradské můžete dojít ke stanici metra Hloubětín.

ZAKONČENÍ PRO PĚŠÍ:

Podchodem pod Průmyslovou můžete dojít k metru Hloubětín, případně nasednout na tramvaje. K nejbližší tramvajová zastávce   dojdete vlevo před podchodem, odkud vystoupáte ke konečné tramvají 8 a 16. Zde můžete trasu ukončit u zastávky Starý Hloubětín.

ZAKONČENÍ PRO CYKLISTY:

Podchodem pod Průmyslovou přímo vede cyklotrasa A26, která směřuje směrem k centru.