Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Začátek této trasy je v Dolních Chabrech, kam vás doveze od stanice metra Kobylisy autobusová linka 162. Vystupuje se na zastávce Bílenecké náměstí.

Průběh trasy:

km místo zajímavosti
0 km

Bílenecké náměstí

Hned po vystoupení z autobusu na vás čeká první zajímavost na trase, kterou je kostel Stětí sv. Jana křtitele. Trasa pokračuje od kostela vlevo mírně dolů do ulice Na Dolíku. Projdete okolo Knorova statku, který je kulturní památkou.

Pod kostelem je informační tabule zdejší naučné stezky, která je věnovaná zajímavostem s historii Dolních Chaber. Ostatní informační tabule potkáte postupně na své další cestě.

kostel Stětí sv. Jana křtitele
0,25 km

Ul. Krbická

Z ul. Na Dolíku odbočte vpravo do mírně stoupající ulice Krbické.

0,5 km

Památný strom

Došli jste k Hornímu rybníku, nedaleko kterého stojí památný strom dub letní v Dolních Chabrech. Strom roste za zdí na pozemku Chaberského dvora, který ulicí U Rybníčku obejdete.

dub letní v Dolních Chabrech
0,6 km

Hrušovanské náměstí

Hrušovanským náměstím prochází Spořická ulice, kterou pokračujte vpravo až ke zdejší základní škole.

0,9 km

Ul. V Kratinách

Ze Spořické odbočte vlevo do ulice V Kratinách, kterou pokračujte až na její konec, kde začíná polní cesta, ta vás pohodlně dovede k nové zástavbě z obytných domů.

1,6 km

Po levé straně budete mít nové domy, které tvoří malé sídliště Nové Chybry, kterými prochází cyklostezka s fitness stezkou, podél které jsou umístěny moderní sochy.

Vaše cesta vede vpravo do ulice K Beranovu, která se zanedlouho stáčí vlevo a vede  okolo areálu autobazaru.

2,0 km

Ul. K Ládví

Ulice K Beranovu končí u rušnější ulice K Ládví. Na opačné straně komunikace je vyšlapaná pěšinka, která vám ulehčí cestu.

Dojděte k prvním domům Čimic, zde odbočte vlevo do ulice Pešinovy, kterou dojděte na její konec.
2,7 km

Pěšinka v poli

Na konci ulice je pole, v kterém je vyšlapaná pěšinka směřující přímo k lesu, tedy k Čimickému háji.

2,85 km

Čimický háj

Vstoupili jste do porostu Čimického háje, kde odbočte vlevo a po 50 metrech dojdete k asfaltové cestě, tou pokračujte vpravo.

Čimický háje
3,1 km

Hájenka

Asfaltová cesta vás přímo dovede k hájence, u které stojí dva památné duby. Jeden stojí přímo u rozcestí, druhý je ukryt v porostu na opačné straně hájenky.

dva památné duby
  Další cesta pokračuje stále rovně ven z lesa.
3,2 km

Ul. Hovorčovická

Z lesa pokračujte rovně do zástavby, kudy prochází ulice Hovorčovická, kterou dojděte na její konec, kde kolmo přejdete ulici Třeboradickou. Na opačné straně pokračujte mírně dolů po chodníku mezi panelovými domy.

3,7 km

Ul. Třeboradická

Ulice Hovorčovická kolmo ústí na ul. Třeboradickou. Na opačné straně je mezi  panelovými domy mírně klesající chodník, po kterém pokračujte k ulici Přemyšlenské. Po levé straně budete mít budovu Domu dětí a mládeže Spirála.

3,8 km

Ul. Přemyšlenská

Pokračujte vlevo po ul. Přemyšlenské, přejděte hlavní ul. Klapkovu a pokračujte stále stejným směrem až na konec.

4,65 km

Ul. Čumpelíkova

Ulice Čumpelíkova končí kolmo na ulici Čumpelíkově, zde odbočte vlevo a pokračujte až k místní poliklinice, která je na rohu s ulicí Střelničnou.

5,0 km

Ul. Střelničná

Podál hlavní ulice Střelničné vede vlevo široký chodník, po něm pokračujte dále.

5,15 km

Památný strom

Půjdete nejprve podél parku po levé straně. Těsně před vysokým panelovým domem je odbočka do parku a těsně u ní je památný dub letní, jedná se o opravdu mohutný strom, u kterého je s podivem, že přežil okolní moderní zástavbu.

dub letní
  Trasa dále pokračuje stále podél ulice Střelničné a následně vpravo do ul. Vysočanské. Je vhodné přejít na druhou stranu ulice, kde vede široký chodník.
V tomto místě, tedy u tramvajové zastávky Kyselova, je možné výlet přerušit a popojet jednu stanici dále tramvají do zastávky Ládví.

6,0 km

Židovský hřbitov

Hned za křižovatkou Střelničné a Davídkovy ulice spatříte přízemní budovu hostelu Praha Ládví, která byla původně součástí navazujícího židovského hřbitova.
Zde můžete odbočit mírně vpravo a pokračovat klidnou ulicí Na Malém klínu.
Dále pokračujte přímo podél ul. Střelničné a přes most nad ul. Libereckou vstoupíte na ulici Vysočanskou.

Židovský hřbitov
  Pokud nechcete jít pěšky podél rušnějších komunikací, lze metrem jet ze stanice Ládví do stanice Střížkov.
7,3 km

Metro Střížkov

Došli jste k poměrně impozantní stanici metra Střížkov. Zde rovněž začíná naučná stezka Městskou částí Prah 9, ta vás může doprovázet dále. Následuje průchod parkem Přátelství. Jeho hlavní část, začíná za ulicí Jiřetínskou.

7,8 km

Park přátelství

Jste uprostřed Parku přátelství, kterým celým projdete. Zde můžete rovněž sledovat trasu naučné stezky po městské části Praha 9.

8,4 km

Ul. Litoměřická

Naučná stezka vás vyvede z parku Přátelství k přechodu přes ulici Vysočanskou do ulice Litoměřické.

8,7 km Vlevo je odbočka, ulička, jmenující se U Proseckého kostela.  Zde je jednak kostel sv. Václava a zároveň památný strom– lípa na Proseku u kostela sv. Václava

kostel sv. Václava

památný strom

Zakončení trasy:

Od kostela sv. Václava se můžete vrátit zpět ulicí Litoměřickou na okraj parku Přátelství, zde odbočit vpravo a dojít ke stanici metra Prosek.
U kostela sv. Václava navazuje trasa Střížkov - Palmovka ze souboru Pražská příroda – známá, neznámá, která vás dovede až na Palmovku.