Podrobný popis trasy

Začátek pro pěší:

Začátkem pro pěší při putování podél Kunratického potoka je zastávka Pod Vsí autobusových linek 165, 326, 327 v městské části Šeberov. Takto se nejblíže dostanete k pomyslnému prameni Kunratického potoka.

Začátek pro cyklisty:

Ke Kunratickému potoku v Šeberově se cyklisté nejpohodlněji dostanou od stanice metra Opatov, případně Háje. Od stanoice metra Háje do Šeberova směřuje cyklotrasa číslo: A21, od stanice Opatov se vyjíždí po Greenway Praha – Vídeň, která se na Kateřinském náměstí kříží s cyklotrasou A21.

km Místo ilustr.foto
0 km

Autobusová zastávka Pod Vsí

Od zastávky pokračujte jižním směrem, tedy ve směru jízdy autobusu (pokud jste přijeli od stanice metra Opatov). Pokud půjdete od zastávky asi 100 metrů rovně, po levé straně uvidíte malý rybník Jordánek, který je součástí PP Hrnčířské louky. Ještě dříve můžete odbočit vpravo, směrem ke sportovnímu a rekreačnímu areálu, kde je minigolf, sportoviště, dětské hřiště a stánek s občerstvením.

0,5 km

Ul. Tužebníkova

Za sportovním areálem minete po levé straně ohradu se zvěří, a za ní rybník Brůdek, patřící rovněž do přírodní památky Hrnčířské rybníky. Celý areál končí u zástavby a ulice Tužebníkové. Pokračujte rovně až k budově základní školy, která bude po vaši levé straně.

Pohled na rybník Brůdek na okraji Šeberova
0,7 km

V Ladech

Na úrovni ZŠ odbočte vlevo do ul. V Ladech, kterou pokračujte až na její konec.

1,3 km

Kunratická spojka

Ulice v Ladech končí kolmo na rušnou Kunratickou spojku.
POZOR !!! Přestože vám překonání frekventovaní komunikace usnadní nedaleký přechod pro chodce, dbejte zvýšené pozornosti.

Dále pokračujte rovně, tentokrát ulicí Nad Šeberákem, po které obejdete rybník Šeberák. Zde jste již na území městské části Kunratice.
2,3 km

Rybník Šeberák

Nedaleko stavidla rybníku je autobusová zastávka Šeberák. Zde se rovněž poprvé setkáte se zelenou turistickou značku, která vás bude doprovázet následující úsek cesty podél Kunratického potoka.

Přepad rybníka Šeberák

MOŽNÁ ODBOČKA:

Pokud odbočíte vlevo po zelené turistické značce, můžete se projít kolem památných stromů, dubů, dále zámeckým parkem, okolo zdejšího zámku a kostela sv. Jakuba Většího.

Zpět k zelené značce, tedy i ke Kunratickému potoku, se snadno dostanete od kostela vpravo ulicí K Libuši, přes náměstí Presidenta Masaryka a ulicí K Šeberáku, z které v protisměru odbočuje zelená dolů ulicí Strouhalovou.

3,0 km

Začátek pěšinky

Zelená značka vás dovede zástavbou zpět k vlastnímu Kunratickému potoku. Přejdete lávku a odbočíte vlevo na menší pěšinku. Zde vede cyklotrasa A213.
Po levé straně budete mít Hornomlýnský rybník (Vernerák).

3,6 km

Ul. Za Rybníkem

Zelená vás dovede k ulici K Verneráku, kterou mírně vlevo přejdete do ul. Za Rybníkem. Jedná se o zcela klidnou komunikaci, po které dojdete k hranici PP Údolí Kunratického potoka.

Značení přírodní památky Údolí Kunratického potoka
4,3 km

Dolnomlýnský rybník

Na hrázi Dolnomlýnského rybníku opustíte zelenou turistickou značku a budete pokračovat dále po žluté značce. Pod rybníkem klapával Dolní mlýn, z kterého jsou nyní obytné budovy.

Dolnomlýnský rybník, zvaný Mlejňák
  Před vámi je nejpřírodnější úsek celé trasy. Půjdete jednak po břehu Kunratického potoka, ale také pěkným prostředím Kunratického lesa, zvaného lidově též „Krčák“.
4,6 km

Odbočka k Novému hradu

V těchto místech z původní trasy po žluté značky odbočuje vpravo značka modrá. Pokud po ní uhnete do svahu, můžete vystoupat ke zbytkům Nového Hrádku.

5,5 km

U Krále Václava IV.

Pohodlná cesta stále společně se žlutou vás dovede k výletní restauraci U Krále Václava IV. Zde je dále dětské hřiště a zookoutek.
Zanedlouho minete další výletní restauraci Na Tý louce zelený.
Stále pokračujte po žluté značce. Po levé straně budete mít oplocení Thomayerovy nemocnice.

7,9 km

Rozcestí U Labutě

Žlutá značka, ale i cyklotrasa A212 vás dovedly k dalšímu rybníku na Kunratickém potoce, tento se jmenuje Labuť. Těsně před rybníkem minete památný strom - jilm vaz. Rybník lze obejít z obou stran, ale pokaždé se dostanete k rušné ulici Vídeňské. Mezi rybníkem a ulicí Vídeňskou stojí historická restaurace U Labu.

Rybník Labuť v Krči
  V tomto místě je možné výlet ukončit, protože nedaleko od trasy na Vídeňské ulici je zastávka autobusů U Labutě.
8,2 km

Ulice Vídeňská

Překonat Vídeňskou ulici vám pomohou světelné přechody, jeden pro pěší, druhý pro cyklisty.

Na opačné straně Vídeňské pokračujte vpravo pod železniční most a nedaleko za ním odbočte vlevo do parku.

8,9 km

Zámek Krč

Klidná cesta parkem vás dovedla k rybníkům. První se jmenuje Sýkorka, druhý je Zámecký a jste u zámku v Krči, který je nyní přeměněn na hotel. Za zámkem je rybník jmenující se Statkový.

Zámeček v Krči je přeměněn na hotel
9,2 km

Ul. Sulická

Za zámkem – hotelem minete po levici nádraží Praha Krč a před vámi bude ulice Sulická a druhý světly řízený přechod pro chodce a cyklisty.
Za přechodem pokračujte vpravo pod most pod Jižní spojkou a za ním vlevo na cyklostezku po levém břehu Kunratického potoka. Vede tudy cyklotrasa A22.

Nedaleko odtud je ukryta kaple sv. Anny.

Postupně minete několik sportovišť, až dojdete k ul. Vrbově.

11,4 km

Ul. Vrbova

Před vámi je další přechod, tentokrát bez světelného řízení. Trasa pokračuje stále rovně po cyklostezce.
Kunratický potok zde teče více vpravo, ale brzo se ukrývá pod zem.

12,3 km

Cyklotrasa A2

Zanedlouho dojdete k velkému parkovišti a dětskému hřišti. Zde je rozcestí cyklotras. Vaše cesta dále vede vlevo do podchodů pod Jižní spojkou, ul. Modřanskou a tramvajovou tratí. Na druhé straně se setkáte s pražskou páteřní cyklotrasou A2. Zde odbočte vpravo.

12,5 km

Po cyklostezce dojdete k můstku přes Kunratický potok, který vytéká z podzemí.

Zde je konec trasy podél Kunratického potoka, protože v těchto místech potok ústí do Vltavy

Ústí Kunratického potoku do Vltavy

Návaznosti na MHD a PID:

Zakončení pro pěší:

Pokud se vrátíte do podchodu, kterým jste před chvilkou šli, můžete vystoupat k ulici Modřanské, kde jezdí tramvaje a autobusy pražské MHD. Zastávka se jmenuje Pobřežní cesta.