Podrobný popis trasy

Začátek pro pěší:

Vhodný začátek pro pěší trasu podél Libušského potoku nabízí jiný potok, a to Písnický. Cesta podél něj je mnohem příjemnější, než sledování dešťové kanalizace, která tvoří první metry samotného Libušského potoku.
K začátku trasy vás dopraví městský autobus č. 113, vystupuje se na konečné v Písnici.

Začátek pro cyklisty:

Sídlištěm Libuš prochází cyklotrasy A42 a především A21, která směřuje do Modřanské rokle, kterou protéká Libušský potok.
Pro cyklisty je rovněž vhodný začátek doporučený pro pěší. Podél Písnického potoku vede dobře sjízdná přírodní pěšinka.

km místo ilustr. foto
0 km

Konečná autobusu Písnice

Od konečné autobusu Písnice vás vyvede modrá turistická značka, která vede ulicemi: K Vrtilce, Zátoňská, Hoštická a Ke březině.
Budete procházet původní vesnickou zástavbou Písnice, která je od roku 1974 součástí Prahy. Velice pěkná je například usedlost v ulici Zátoňské.

0,7 km

Ulice Ke Březině

Ze zástavby vejdete po ulici Ke Březině. Minete usazovací nádrž, za kterou modrá značka odbočuje vlevo. Vy můžete pokračovat vpravo směrem k rybníku Na Mýtě (někdy nazývaný Kalibárna), za kterým se opět setkáte s modrou značkou, přesněji na jeho hrázi. V tomto místě vstupujete na území přírodní památky Modřanská rokle.

2,4 km

Modřanská rokle

Modrá značka vás společně s Písnickým potokem pohodlně doprovodí do Modřanské rokle.

Zde se  poprvé setkáte s Libušským potokem, který přitéká zprava, kde vytéká z dešťové usazovací nádrže Libušská pod sídlištěm Písnice, ale je patrný již výše, tedy pod ulicí Na Šejdru.

Dále pokračujte vlevo po vyasfaltované komunikaci. Společnost vám bude dělat naučná stezka Modřanská rokle.

2,7 km

Hráz retenční nádrže

Trasa vás dovedla na hráz retenční nádrže Libušská. Vaše cesta vede stále po asfaltové cestě, společně s modrou značkou, cyklotrasou A21 a trasou naučné stezky.

4,8 km

Sportovní areál

Modřanská rokle končí u sportovního areálu na národní házenou. Zanedlouho dojdete k rozcestí, kde modrá a cyklostezka A21 odbočují vpravo do podchodu pod hlavní ulicí Generála Šišky.

5,4 km

Začátek smíšené cyklostezky

Podchody podejdete ulice Generála Šišky a Československého exilu. Nedaleko od křižovatky roste památný strom – dub letní v Modřanech.
V těchto místech se Libušský potok ukrývá do podzemí, takže jej můžete sledovat jen zdánlivě. potok dále teče v potrubí zhruba v ose ulice Generála Šišky, a to až do Vltavy.

Doporučení pro cyklisty:
Od křižovatky je pro cyklisty vhodnější pokračovat podél ulice Generála Šišky, kde vede smíšená (chodníková) cyklostezka s cyklotrasou A21. Cyklostezka vás dovede k ulici U Kina, kde se přidává i varianta pro pěší.

Varianta po modré značce.
Pro pěší je vhodnější odbočit vpravo z ulice Generála Šišky po modré značce do ul. Na Havránce a projít se okolo kostela Nanebevzetí Panny Marie. Modrá značka vás dovede k ulici U Kina.

6,5 km

Ulice U Kina

Chodníková cyklostezka s cyklotrasou A21 vás dopraví k velké světelné křižovatce, před kterou odbočte vpravo a před Obchodním náměstím odbočte vlevo do ulice U Kina.

6,7 km

Vltava

Ulice U Kina končí za podjezdem na břehu Vltavy. Kousek odtud směrem vlevo ústí pod hladinou řeky Libušský potok do Vltavy. Zde  je tedy konec trasy.

Návaznosti na MHD a PID:

Zakončení pro pěší:

V blízkosti ulice U Kina je železniční zastávka Nádraží Modřany  a zastávka tramvají, nedaleko na Obchodním náměstí mají stanici autobusové linky.

Zakončení pro cyklisty:

Trasa podél Libušského potoku, společně s cyklotrasou č.A21 ústí přímo na páteřní cyklotrasu A2, vedoucí po pravém břehu Vltavy.