Podrobný popis trasy

km místo ilustrační foto
0 km Újezd (0)
Začít tuto procházku můžete pod Petřínem na Újezdě prohlídkou Pomníku obětem komunismu (1). První kroky  pak vedou směrem k dolní stanici lanové dráhy a poté nahoru Sadem Nebozízek, nad budovu Sokolu Malá Strana k oblíbené soše K. H. Máchy (2). Od sochy se vydejte vlevo k Hladové zdi.

0,6 km Hladová zeď (3)
Průchodem v Hladové zdi (3) projdete do Zahrady Kinských. Další cesta vede přímo k letohrádku Kinských, ale příjemnější je projít si tuto zahradu důkladněji. Po levé straně letohrádku Musaionu (4), nedaleko pomníku H. Kvapilové (5), je branka ke krytým schodům, které vás dovedou dolů do Holečkovy ulice.

1,2 km Holečkova ulice
Po pár krocích směrem do kopce minete domek čp. 6 s pamětní deskou spisovatele Josefa Holečka (8), po kterém je celá ulice pojmenována. Na protější straně ulice je areál bývalého kláštera Sacré Coeur. Nad ním odbočte vlevo do ulice Kobrova, na jejímž konci je park Sacré Coeur (9). Parkem projděte na opačný konec (je tam i vyhlídka nabízející netradiční výhled na město). Po schodech sejděte dolů přímo k rušné ulici Kartouzská.

2,1 km křižovatka Kartouzské a Plzeňské
Před vámi je rušná křižovatka, vyústění tunelu, nájezdy a tramvajová trať. Z tohoto nemilého prostředí se snadno dostanete pomocí světly řízených přechodů, musíte směřovat k Bertramce, tedy do uličky Mozartovy, kde již opět nastane klid. Po pravé straně minete nebo navštívíte slavnou Bertramku (10). Podél její zdi pak stoupá romantická cesta k oplocení sokolského letního cvičiště. Zde odbočte ostře vlevo a pokračujte ul. U Mrázovky podél cvičiště.

2,3 km park Mrázovka
Za cvičištěm podejdete unikátní lanovku (11), která spojuje dvě úrovně hotelu Mövempick a vstoupíte do dalšího parku na trase vycházky, který se jmenuje Mrázovka. Opět je jen na vás, jak si ho projdete. Východ z něj hledejte na opačném konci. Pod dětským hřištěm sestupujte zatáčkami po malé pěšince přímo do ulice Na Zatlance. Zde odbočte vpravo a na první křižovatce vlevo do ulice Ostrovského. Nad autobusovou zastávkou Ženské domovy zamiřte do sadů Na Skalce.

3,5 km sady Na Skalce
Při průchodu celými sady, vás zdejší park, pokud jej neznáte, mile překvapí. Míjíte vodní plochu a míříte ke dvěma sborovým domům: Českobratrskému sboru (12) a sousednímu Husovu sboru (13).

4,0 km park Santoška
Před Husovým sborem zabočíte do parku Santoška a pozvolným stoupáním se dostanete na křižovatku parkových cest. Jdete dále vzhůru a poté zatočíte vpravo a následně vlevo a přicházíte k ulici Nad Santoškou, kterou se vydáte doleva. Na křižovatce pokračujte rovně do ulice Na Pavím vrchu. Dostáváte se na vyhlídkové místo. Scházíte po pěšině v louce dolů do pravého rohu. Za skupinou moruší se napojíte na úzkou pěšinu, která vás pozvolným klesáním dovede do ulice Radlická.

4,8 km Radlická ulice (14)
Zde můžete nasednout na tramvaj (zastávka MHD Braunova) nebo pokračovat z kopce na křižovatku s Dobříšskou ulicí a přejít po lávce přes koleje na nádraží Praha-Smíchov. Tím se dostanete k zastávce metra linky B Smíchovské nádraží.