Podrobný popis trasy

Zajímavosti

0 km

začátek trasy - zast. Chodovská tvrz

Začátek trasy je u autobusové zastávky Chodovská tvrz (1). Od zastávky dojdete k nedaleké tvrzi ulicí Ledvinovou. Před vstupem na trasu si můžete v nedaleké Starochodské ul. prohlédnout Jasanovou alej (památné stromy /0/).

0,1 km

Chodovská tvrz (2)

Po levé straně stojí unikátní a panelovými domy obklopená Chodovská tvrz. Kolem vede parková pěšinka, projdete okolo dětského hřiště do parku s řadou herních i relaxačních prvků, včetně kavárny.

Chodovská tvrz

0,2 km

park u Chodovské tvrze (3)

Trasa prochází novějším parkem (otevřeným v r. 2008) směrem vpravo a za kavárnou dolů. Podejdete ulici Mírového hnutí. Pár kroků za podchodem odbočte vpravo. Po asfaltové cyklotrase A225 pokračujte ke Košíkovským nádržím (4).

1,5 km

nádrž

Projděte po hrázi mezi nádržemi a do mírného kopečka pokračujte společně s cyklotrasou A41, která vás dovede k sídlišti Kulatý Chodovec. Zde stále rovně, tentokrát po panelové cestě dolů.

2,6 km

odbočka (5)

Z cyklotrasy odbočte na rozcestí s červeně značenou turistickou trasou. Po ní se dejte doprava. Budete procházet starými sady.

3,7 km

rozcestí

Na rozcestí s asfaltovou cestou pokračujte vlevo z kopce. Na první křižovatce odbočte vpravo k pastvinám na polní cestu.

3,8 km

přírodní památka Meandr Botiče (6)

Cesta vás vede podél potoku Botiče. Po pravé straně máte oplocený areál Toulcova dvora (7).

PP Meandr Botiče

Toulcův dvůr

4,5 km

Kozinovo náměstí (8)

Pěšina podél Botiče ústí na Kozinovo náměstí. Další cesta směřuje z náměstí přes most a rovně do ulice Pražské.

4,7 km

ulice Pražská

Pokračujte vlevo směrem k rušné ul. Švehlově a kolmo přes ni a rovně stále po Pražské do kopce.

5,5 km

most přes trať

Z Pražské na vrcholku stoupání odbočte vpravo na most přes železniční trať a za ním pokračujte vlevo po nezpevněné cestě, které mírně klesá po pravé straně volné plochy.

6,0

kynologické cvičiště (9)

U areálu kynologického cvičiště můžete udělat asi 300 metrů dlouhou odbočku k zajímavé přírodní lokalitě − Pražskému trianglu (10) (za cvičištěm odbočte vlevo k železničnímu náspu, kde je branka, za ní je již Pražský triangl). Samotná trasa pokračuje dále od cvičiště po zpevněné cestě.

Pražský triangl

6,4 km

Rabakovská ulice

Příjezdová cesta končí u ulice Rabakovské a další vaše cesta vede vlevo podél ní a pod Jižní spojku. Za mostem se vzdálíte od rušnější Rabakovské a pokračujte podél domků klidnou ulicí Mokřanskou.

7,2 km

rozcestí (11)

Ulice Mokřanská končí u železničního mostu. Nyní máte dvě možnosti, jak bude váš výlet pokračovat, buď půjdete kratší cestou ke stanici metra Depo Hostivař (13) (popř. alternativně ke stanici Skalka) (14), nebo budete pokračovat až na Jarov (19).

Varianta k Depu Hostivař:

rozcestí

Naproti domu 3329/12 přejděte na druhou stranu silnice a jděte vpravo od kolejí pod vámi, tedy podél lesa, cesta se bude stáčet vpravo do lesa. Obejdete les, podejdete železniční trať a začnete mírně stoupat.

7,5 km

vyhlídka (12)

Pokud v tomto místě uděláte krátkou odbočku vlevo na návrší, otevře se před vámi neobvyklý výhled na město a na depo metra. Od odbočky k vyhlídce pokračujte dále rovně.

7,8 km

ulice. Karosářská

Cesta z lesa vás dovede na křižovatku s ulicí Karosářskou, zde odbočte vlevo a sejděte k areálu dopravních podniků, kterým se dá pohodlně projít.

8,4 km

Výhled na Depo Hostivař

metro Depo Hostivař (13)

Na opačném konci areálu je po levé straně konec trasy, tedy stanice metra Depo Hostivař.

7,2 km

Varianta na Jarov:

rozcestí

U železničního mostu (se semaforem) jděte podél železničního náspu, kde začíná ulice Pelyňková, na jejím konci musíte odbočit vlevo pod trať, tím se dostanete do ulice Novostrašnické (15).

8,3 km

ulice. Úvalská

Přejděte kolmo rušnou Úvalskou a pokračujte rovně klidnou ulicí Brigádníků. Budete procházet pozoruhodnou lokalitou sídliště Solidarita (16).

sídliště Solidarita

8,9 km

ulice Turnovského

Odbočte vpravo do ul. Turnovského, která je vlastně parkem, a jděte až na její konec.

9,3 km

ulice Černokostelecká

Přejděte kolmo rušnou Černokosteleckou a pokračujte rovně do ulice Tuklatské.

9,5 km

Plastika v parku Nad úžlabinou

ulice V Úžlabině

Ulice Tuklatská vás dovede k parku u ulice V Úžlabině. Odbočte vpravo do ulice V Úžlabině a společně s cyklotrasou A234 se kolem malešické polikliniky dostanete k ulici Počernická. Přejděte ji kolmo a u přechodu pro chodce se napojíte na žlutě značenou turistickou
trasu.

10,3 km

Malešický park (17)

Ulicí Cerhenickou se dostáváte do Malešického parku. Tím vás provede žlutě značená trasa. Následně se dostanete do Malešického lesa.

Malešický park

10,9 km

Malešický les (18)

Od tenisové haly jdete stále rovně, překonáte dnes již zrušenou železniční trať, která původně vedla na nákladové nádraží Žižkov.

11,2 km

ulice Habrová

Za tratí narazíte na ulici Habrovou, po ní jdete vpravo a ulicí Osikovou nahoru až na Jarov.

11,6 km

Jarov − zas. Spojovací (19)

Konec vaší cesty je u tramvajové smyčky a autobusových zastávek Spojovací.