Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Vhodným začátkem této trasy je Suchdol, tedy nejsevernější městská část Prahy. Na start vás doveze autobusová linka: 107, vystupuje se na zastávce Zemědělská univerzita (1).

km Místo Ilustr. foto
0 km

Autobusová zastávka Zemědělská univerzita

Jste v centru Suchdola. Od zastávky pokračujte kousek ve směru jízdy autobusu, zajímat Vás bude druhá ulice po pravé ruce s názvem Gagarinova – do této ulice odbočte.

0,1 km

Gagarinova ulice

V druhé části této ulice roste dlouhé stromořadí památných lip (2). Klidnou komunikaci projdete až na její konec, kde odbočíte vpravo do ul. Suchdolské.

0,6 km

ul. Suchdolská

Ul. Suchdolskou pokračujte rovně, společně s cyklotrasou A171, přímo přes hlavní Kamýckou a stále vpřed ul. Sídlištní. Postupně minete nové bytové komplexy po Vaší levici a areál České zemědělské univerzity (3) na opačné straně.

1,5 km

Konec ul. Sídlištní

Ul. Sídlištní končí a mění se v klesající ul. Hlubokou. Půjdete stále rovně (cesta se bude mírně vlnit) a dojdete do MČ Praha-Lysolaje.

1,8 km

ul. Starodvorská

Ulicí Hlubokou neklesnete příliš hluboko, pouze do horní části Lysolajského údolí, přesněji k ul. Starodvorské, ta je takřka kolmo proti vám, tedy za hlavní ulicí Lysolajské údolí. Dojdete na malé prostranství mezi samoobsluhou a restaurací ve dvoře po pravé straně.

Z ul. Starodvorské odbočte vpravo do ul. Žákovské a z ní hned vlevo do ul. Sportovců. Společně s modře značenou turistickou trasou projdete okolo parku s pískovcovými sochami (4) a vystoupáte ke dřevěnému
přístřešku. Za ním na křižovatce pokračujte vlevo, společně s modře značenou turistickou trasou.

Odbočka

Pod parkem v ulici Žákovské se nabízí zajímavá odbočka vpravo k PP Housle (6) a k Zázračné studánce (5), ke které vás dovede modrá turistická značka (pokračujte rovně kolem ZŠ Járy Cimrmana po turistické trase.

2,0 km

Poustka

Projdete kolem Fuchsova statku (7) a dále pokračujte po cestě se jménem Poustka (za statkem opustíte modře značenou turistickou trasu), která vás takřka po vrstevnici provede okolo chatek zpět k Lysolajskému údolí.

3,1 km

Lysolajské údolí

Cesta ústí na hlavní ulici Lysolajské údolí a vaše další cesta vede vpravo dolů po chodníku. Zanedlouho se zprava přidává ul. V Šáreckém údolí. Pokračujte dolů, podél toku Šáreckého potoka. Přímo proti vám bude
starobylý hostinec Na Břetislavce (8).

3,5 km

Památný strom (10)

Cestou dolů k Vltavě se zanedlouho dostanete k neorenesanční vile stavitele J. Blechy (9) po levé straně za Lysolajským potokem (s adresou V Podbabě 20). Před vilou roste památný platan (10), který je dobře vidět již z dálky. Další vaše cesta vás dovede k hlavní ul. Podbabské.

3,7 km

Podbabská ulice

Podejdete železniční mosty. Zde stojí za pozornost - na opačné straně, tedy od Vltavy - dva vodoznaky, ukazující stavy povodňové vody.

Další cesta vede vpravo. Využít můžete chodník na opačné straně ulice, po kterém vede páteřní cyklotrasa A1. Široký chodník vám umožní bezpečnou cestu podél jinak rušné komunikace Podbabské. Cestou minete Výzkumný ústav vodohospodářský (11) a navážete na ul. Papírenskou, na jejímž konci začíná příjemná cesta směrem ke Stromovce.
4,7 km

Začátek cyklostezky

V ul. Papírenské začíná za chodníkem mlatová cesta, po které vede cyklostezka podél toku Vltavy. Po této
cestě (místy má charakter pěšiny) dojděte až k mostům na Císařský ostrov, které podejdete.

6,0 km

Ul. Za Císařským mlýnem

Cyklostezka ústí na ul. Za Císařským mlýnem, po které dojdete k mostu přes plavební kanál.

Pokud chcete vidět další památný strom, přejděte přes most na Císařský ostrov. Za mostem pokračujte rovně podél plavebního kanálu. Asi po 300 metrech roste vpravo od cesty památný dub (12).
6,5

Most

Od mostu odbočte vpravo, podejdete železniční trať a ocitnete se ve Stromovce (Královské oboře) (13). Zde pokračujte dále rovně do středu louky k nevysokému pahorku.

7,0 km

Dubový pahorek (14)

Došli jste na tzv. Dubový pahorek, kde roste několik zajímavých dubů - nejsou sice vyhlášeny coby památné, ale i přesto stojí za pozornost. Jejich ochranu zajišťuje jejich umístění v přírodní památce Královská obora. Z pahorku pokračujte dále směrem ke Šlechtově restauraci (15). Budovu restaurace obejdete zleva a po dlážděné cestě pokračujte směrem nad restauraci, kde vás čekají výhledy na Stromovku, až dojdete k Místodržitelskému letohrádku (16).

7,6 km

Místodržitelský letohrádek

Z rovinatého území Stromovky vystoupejte po serpentinách na promenádu Anny Politkovské za Místodržitelským letohrádkem. Nedaleko od jeho západní strany je oplocení a za ním ruiny skleníků - v těchto prostorách roste památný jinan (17). Strom je sice vidět, ale přímo k němu se nedostanete, roste v nepřístupném areálu bývalého zahradnictví.

Další cesta vede novogotickou bránou (18) ven z prostoru Stromovky na náměstí Borise Němcova a přes křižovatku do ul. Na Zátorce.
7,9 km

ul. Na Zátorce

Obloukem a mírně do kopce projdete ulicí Na Zátorce, kde sídlí řada diplomatických zastoupení.

8,3 km

ul. U Vorlíků

Z ulice Na Zátorce odbočte vlevo do ul. U Vorlíků a po 200 metrech vpravo do ul. Slavíčkovy. Cestou ul. Slavíčkovou minete nejprve po pravé straně Suchardovu vilu (19) a následně vlevo Koulovu vilu (20).

8,6 km

Památný strom (21)

V zahradě vily číslo 151/15 v Slavíčkově ulici roste památný dub letní (21). Pokud si jej chcete lépe prohlédnout, pokračujte rovně a vlevo ul. Pelléovou až k železničnímu přejezdu, od kolejí je strom
dobře vidět.

9,0 km

Metro Hradčanská

Od vyústění ul. Pelléovy je asi 300 metrů vpravo stanice metra linky A Hradčanská

Zakončení trasy:

Trasa vás dovede přímo ke stanici metra Hradčanská, kde zároveň jezdí řada tramvají.