VNITŘNÍ OKRUH

TRASA ČÍSLO: 31

Vnitřní okruh propojuje dohromady jak jednotlivé trasy podél potoků, ale také stanice pražského metra. Pro pěší uživatele má vnitřní okruh význam především v tom, že umožňuje spojit trasy do okruhů, které lze využít k pohodlným vycházkám a návratům z nich s co největším využitím metra a tras podle potoků.

Trasa vnitřního okruhu je rozdělena na dvě části, jejichž hranicí je Vltava. Je tak popisována zvlášť levobřežní a pravobřežní část vnitřního okruhu. K propojení obou tras dochází na jihu u Barrandovského mostu a na severu u lávky pro pěší mezi Trójou a Stromovkou.

U vnitřního okruhu nejsou popisovány zajímavosti, protože tyto se nachází a jsou tedy popsány u jednotlivých tras podél potoků.

Levý břeh

Pravý břeh

Zajímavosti
Co řekli autoři ...

LEVÝ BŘEH

Začátek levobřežní části vnitřního okruhu je u Barrandovského mostu, u ústí Dalejského potoka do Vltavy. Barrandovský most propojuje levobřežní a pravobřežní část vnitřního okruhu.

POPIS TRASY

Začátek pro pěší:

K začátku trasy levobřežní části vnitřního okruhu je stanice „Hlubočepy“, kde jezdí několik tramvajových linek.

Začátek pro cyklisty:

Začátek levobřežní části vnitřního okruhu je křižovatkou několika cyklotras. Po proudu Vltavy  vede CT: 3, do Dalejského údolí: ŘE – HL a přes most na pravý břeh vede cyklostezka.

Tučně jsou zvýrazněny jednotlivé trasy podél potoků, kterých se vnitřní okruh dotýká.

km MÍSTO

Trasa podle Dalejského potoku

Trasa začíná u ústí Dalejského potoku do Vltavy a pokračuje dále proti jeho toku, tedy proti směru popisované trasy do Prokopského údolí.

4,6

Trasa podle Prokopského potoku

Za bývalým Klukovickým koupalištěm přitéká Prokopský potok a trasa vnitřního okruhu vede proti jeho toku směrem na sídliště Stodůlky, to je proti celé popisované trase podél Prokopského potoka.

10,7

Metro Stodůlky

Od stanice metra Stodůlky pokračuje vnitřní okruh po cyklotrase: ŘE – HL (Řepy – Hlubočepy).

13,4

Trasa podél Motoslkého potoku

Po CT: ŘE – HL dojdete do ulice K Hájům, kudy prochází popisovaná trasa varianty trasy podél Motolského potoku. Stále se pokračuje po CT: ŘE – HL směrem na ulici Plzeňskou a dále na Hvězdu.

16,6

Vnější okruh

Ulice Karlovarská u Bílé Hory, v těchto místech se setkává vnitřní okruh s vnějším a s CT číslo: 201. Tyto trasy vedou dále společně přes oboru Hvězda ke kostelu sv. Fabiána a Šebestiána v Horní Liboci.

18,9

Trasa podél Libockého potoku

U kostela sv. Fabiána a Šebestiána v Horní Liboci se vnitřní okruh odděluje od CT č.: 201 a vnějšího okruhu a pokračuje podél Litovického potoka až na konec popisované trasy u vodní nádrže Džbán.

22,0

Vodní nádrž Džbán

Po přejití Evropské pokračuje trasa vnitřního okruhu do ul. Nad lávkou do ulice, spíše vyasfaltované lesní cesty s názvem Divoká Šárka (tato komunikace prochází celým údolím okolo Džbánu). Po této cestě vede červená turistická značka.

23,6

Trasa podle Šáreckého potoku

Trasa vnitřního okruhu sestupuje do údolí a setkává se s trasou podle Šáreckého potku, s kterou vede společně až k Vltavě.

30,0

Trasa podél levého břehu Vltavy

Šárecký potok ústí do Vltavy a vnější okruh odbočuje vpravo proti jejímu proudu do Stromovky k lávce přes Vltavu.

35,7

Lávka přes Vltavu mezi Stromovkou a Trójou

DALŠÍ NÁVAZNOSTI

Pro pěší:

Průchodem přes Stromovku se dá dojít k tramvajovým linkám před výstavištěm.

Samozřejmě lze pokračovat na pravý břeh Vltavy, kde jezdí od zoologické zahrady autobus číslo: 112.

Pro cyklisty:

Přes lávku pro pěší vede CT číslo: 1, která směřuje do centra Prahy. Stromovkou pak prochází CT: VE – DE (Veleslavín – Dejvice)

PRAVÝ BŘEH

Pravobřežní část vnitřního okruhu začíná na předmostí Barrandovského mostu, přes který vede cyklostezka a chodník, propojující obě části vnitřního okruhu.

POPIS TRASY

Začátek pro pěší:

Po nábřežní ulici Modřanské jezdí řada tramvajových a autobusových linek, nejbližší zastávka se jmenuje „Přístaviště“.

Začátek pro cyklisty:

Pravobřežní předmostí Barrandovského mostu je křižovatkou několika cyklotras. Po proudu Vltavy sem vede CT: MO – BR (Modřany – Braník), dále do centra CT číslo: 2, proti proudu Kunratického potoku CT: ÚJ – BR (Újezd – Braník) a přes most vede cyklostezka.

km MÍSTO

Trasa podle Kunratického potoku

Od Barrandovského mostu začíná vnitřní okruh proti trase podél Kunratického potoku až k rybníku Labuť v Krči.

4,3

Rybník Labuť

U rybníku Labuť vnitřní okruh opouští Kunratický potok a pokračuje dále podle CT: ÚJ – BR až ke stanici metra Opatov.

9,0

Metro Opatov

Od stanice metra Opatov trasa vnitřního okruhu pokračuje přes Centrální park, kde vede cyklostezka ke stanici metra Háje.

11,3

Metro Háje

Od metra vede trasa vnitřního okruhu směrem k vodní nádrži Hostivař. Cesta vede například po ulicích: Kupeckého, Hviezdostavova, Kazimírova a U přehrady.

12,23

Lesopark

Ulice U přehrady, služebna městské policie. Na konci ul. U přehrady začíná lesopark a široká cesta, po 400 metrech se odbočuje vpravo k přehradě.

12,4

Vstup na koupaliště

Cesta vychází z lesa u parkoviště, vpravo je vstup na koupaliště. Vnitřní okruh pokračuje vlevo podél oplocení k přehradní hrázi.

13,73

Trasa podél Botiče

Rozcestí za hrází

Zde se setkává trasa vnitřního okruhu s trasou podél Botiče, červenou turistickou značkou a CT č.: 11. Trasa vnitřního okruhu vede vlevo společně s červenou turistickou značkou.

15,25

Vnitřní okruh opouští trasu podél Botiče, která odbočuje vlevo. Vnitřní okruh pokračuje dále po červené turistické značce.

15,5

Hostivař

Konec červené turistické značky. Stanice „Hostivařská“ tramvají č.: 22 a 26.

Trasa pokračuje dále na ul. Průmyslovou a po ní dále po pravém chodníku.

16,2

Podjezd pod tratí

Zde začíná „rovný“ úsek Průmyslové ul.

17,1

Vlevo přes Průmyslovou

V těchto místech je nutné přejít na levou stranu ul. Průmyslové, protože pravý chodník je slepý.

17,7

Pěšinka k přemostění

Na úrovní objektu Čechofrachtu se musí jít přes přemostění.

18,2

Křižovatka Průmyslová a Černokostelecká

Křižovatku lze přejít obloukem po levé straně, kde jsou použitelné přechody pro pěší.

20,9

Křižovatka s Českobrodskou

Zde musíte podejít přemostění Průmyslové, po kterém vede Českobrodská a dostat se na pravou stranu Průmyslové. Dole začíná dlouhý most přes údolí, kde protéká Rokytka. Na levé straně mostu nevede chodník.

22,1

Trasa podél Rokytky

Na konci přemostění údolí Rokytky jsou shody, které stoupají do ulice Hloubětínské. Zde vnitřní okruh navazuje na trasu podél Rokytky, společně s ní vede až k Vltavě.

31,5

Trasa po pravém břehu Vltavy

Od vyústění Rokytky do Vltavy se pokračuje podél Vltavy do ul. U Českých loděnic, což je vlastně široký chodník nad řekou, který vede až mostu Barikádníků. Od mostu barikádníků vede pohodlná cesta až k lávce pro pěší v Troji, v tomto úseku vede trasa společně s cyklotrasou: TR – PT (Troja – Pelc tyrolka).

35,4

Troja

Lávka pro pěší v Troji, zde končí pravobřežní část vnitřního okruhu a na druhé straně Vltavy se napojuje na levobřežní část.

DALŠÍ NÁVAZNOSTI

Pro pěší:

Opřed zoologickou zahradou je konečná autobusové linky číslo: 112. Samozřejmě lze pokračovat na levý břeh Vltavy do Stromovky.

Pro cyklisty:

Přes lávku vede CT číslo: 1, která směřuje do centra Prahy. Po pravém břehu Vltavy vede CT číslo: 2, která pokračuje ven z Prahy až do Německa.

Co řekli autoři…

Úkolem vnitřního okruhu je propojit co nejvíce jednotlivých tras do vycházkových okruhů a propojit je se stanicemi metra. Vnitřní okruh tak umožňuje využít pražské potoky k uceleným vycházkám.